צרכנות

המציאות של זריקות להרזיה: מנגנון הפעולה של תרופות כגון ויגובי והציפיות שלנו מהן

Semaglutide וזריקות הרזיה דומות זכו לאחרונה לתשומת לב משמעותית כפתרון לירידה במשקל. זריקות להרזיה, אשר תוכננו בתחילה לטיפול בסוכרת מסוג 2, מוכרות כיום כדרך בטוחה ויעילה לירידה במשקל. מספר לא מבוטל של אנשי ציבור וסלבריטאים התנסו בשימוש בהם. Ozempic, Wegovy ו-Saxenda הן זריקות ההרזיה העיקריות הזמינות כיום בשוק. במאמר זה אנו חוקרים את האופי המדויק של זריקות ההרזיה, מנגנון הפעולה שלהן, והשאלה האם הן שיטה בטוחה ויעילה לירידה במשקל.

מהן זריקות להרזיה?

זריקות להרזיה הן טיפול רפואי שנועד להקל על הירידה במשקל. הן מכילות תרופות המווסתות את התיאבון או השובע ומפקדות על חילוף החומרים בגוף. תהליך זה מקדם ירידה במשקל. וויגובי ואוזמפיק הם המותגים הידועים ביותר. הם פועלים על ידי מיקוד להורמונים המשפיעים על חילוף החומרים ועל התיאבון. כיום, זריקות סמגלוטייד הן התרופה הניתנת להזרקה להורדת משקל בתדירות הגבוהה ביותר. Ozempic ו-Wegovy הם שמות המותג הידועים יותר עבור זריקות אלו. Semaglutide מתפקד על ידי חיקוי ההשפעות של פפטיד-1 דמוי גלוקגון (GLP-1). לאחר צריכת מזון, הורמון זה מופרש, אשר בתורו מפחית את התיאבון. GLP-1 משפר את תחושת השובע ומפחית את קצב חילוף החומרים של המזון. בדרך כלל, זריקות אלו ניתנות בשילוב עם תזונה מזינה ופעילות גופנית עקבית. המטרה היא לשלב אותם בתוכנית מקיפה לניהול קצבת ירידה במשקל. הם אינם פתרון עצמאי לירידה במשקל. במקום זאת, הם מהווים משאב לסייע לאנשים שנתקלים בקושי בניהול משקלם, למרות הקפדה על תזונה בריאה ופעילות גופנית סדירה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהו מנגנון הפעולה של זריקות הרזיה?

זריקות ירידה במשקל פועלות על ידי הגברת חילוף החומרים או הפחתת התיאבון של הגוף, כפי שצוין קודם לכן. בעיקרו של דבר, זריקות להרזיה פועלות על ידי הפחתת צריכת הקלוריות ודיכוי התיאבון. בנוסף, תרופות אלו משפיעות על ייצור האינסולין ועל ויסות הסוכר בדם. זו הסיבה שהן עשויות להיות מועילות עבור אנשים עם סוכרת סוג 2. זריקות אלו מחקות את ההשפעות של הורמון הקיים באופן טבעי בגוף (GLP-1). התרופות  נקשרות לקולטני GLP-1 הנמצאים על תאים במוח, בלבלב ובאזורים אחרים בגוף. זה מתחיל רצף של מסלולי איתות בלבלב. כתוצאה מכך, אינסולין משתחרר, והגלוקגון מדוכא. אינסולין הוא הורמון המסייע בהפחתת רמות הסוכר בדם. גלוקגון הוא הורמון המסייע לעלייה ברמות הסוכר בדם. זריקות לירידה במשקל מסייעות בהפחתת רמות הסוכר בדם על ידי דיכוי גלוקגון וקידום הפרשת אינסולין, מה שגורם לירידה במשקל. בנוסף, לתרופות אלו יש מגוון השפעות נוספות שעשויות להקל על הירידה במשקל. הן מפעילות את השפעתן על המוח על ידי דיכוי התיאבון והגברת תחושת השובע לאחר ארוחה. בנוסף, הן מפחיתות את קצב העיכול של המזון, מה שבתורו מפחית את התיאבון.

האם זריקות הרזיה באמת יעילות, וכמה אפשר לרדת במשקל?

זריקות ירידה במשקל מובילות בסופו של דבר לירידה במשקל. זה מותנה במגוון גורמים, כמו המשקל ההתחלתי שלכם, הכימיה של הגוף שלכם, ומידת ההקפדה על תוכנית הטיפול. לליווי צמוד של מומחים להשמנת יתר, צרו קשר עם המרפאה של דוקטור רז.

Back to top button