חדשות הארץמבזקים

הושגה שליטה על השריפה בכפר עציון, ראש המועצה נלחם באש במשך שעות

לאחר מספר שעות של לחימה עיקשת בשריפה שפרצה במרחב כפר עציון, הושגה לפני זמן קצר (שישי) שליטה על האש. בסיום הערכת מצב בראשות טפסר שיקו בר דב מפקד המחוז הוחלט כי לוחמי האש ישארו בשטח אל תוך הלילה לביצוע פעולות כיבוי משלימות ולמנוע את התחדשות השריפה.

סגן טפסר תמיר ארז מפקד תחנה אזורית יהודה: "השריפה פרצה בשעות הצהריים בקיבוץ כפר עציון, בתוך זמן קצר האש התפשטה בחסות הרוחות העזות. נאלצנו להתמודד עם חזיתות אש רבות, ומטען אש רב. לאחר הערכת מצב שביצעתי, הכרזתי על "מכת אש" וצברנו כוחות מרחבי המחוז, וכן ממחוזות ירושלים ודרום אשר הגיעו ומסייעים לנו בכיבוי השריפה."

סגן טפסר ארז הוסיף כי "השריפה נעה לתוך בסיס החטיבה המרחבית עציון, ומשם ביצענו פינוי של החיילים, אולם הפעילות המבצעית לא נפגעה. מטוסי הכיבוי מטייסת "אלעד" פעלו ללא הרף בתקיפה ישירה באמצעות קצף, ובתקיפה עקיפה באמצעות מעכב בעירה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד ציין מפקד תחנה אזורית יהודה כי "לאורך השריפה היה שיתוף פעולה הדוק בין כלל הגורמים, חטמ"ר עציון, תחנת עציון של משטרת ישראל, מועצה אזורית גוש עציון והיחידה האווירית של משטרת ישראל אשר באמצעות מסוק עם אמצעי "חוזי" העבירו לנו תמונת מצב.
בשריפה זו אין חשד להצתה מכוונת, ותפתח חקירה לבדיקת נסיבות פרוץ השריפה."

כמו כן, ראש מועצת גוש עציון, ירון רוזנטל, היה בין הראשונים שהגיעו לשריפה המשתוללת בכפר עציון ונלחם באש במשך שעות. ראש המועצה אמר: "בזכות כוחות הכיבוי, כוחות הבטחון, כיתת הכוננות ומתנדבים מהקיבוץ הצלחנו להשיג שליטה על האש בכפר עציון אך האש באזור החטמ"ר עדיין משתוללת. המועצה יחד עם כוחות הביטחון יעשו הכל כדי להשיג שליטה ומקווים שתוך שעה תושג שליטה על האש".

שריפה בכפר עציון
צילום: דוברות גוש עציון

Back to top button