לבנוןמבזקים

"האור האדום נגד פעולה בלבנון הפך לצהוב, ובקרוב עשוי להפוך לירוק"

מיכאל יאנג, העורך הראשי של מרכז קרנגי לחקר המזרח התיכון שמושבו בביירות, אישר היום (שישי) לכלי תקשורת בלבנון כי במהלך ביקורו בארצות הברית הוא שמע ממשלחת ישראלית כי במקרה של מלחמה רחבה עם חיזבאללה, האמריקאים יתמכו בישראל באופן מלא. כך מדווחת רשת אל-מיאדין הלבנונית, המקורבת לחיזבאללה.

הצהרות אלו הובילו לאחד הפרשנים לומר לעיתון לבנוני כי "האור האדום שהוציא הממשל האמריקני נגד פעולה ישראלית בלבנון הפך לצהוב, והוא עשוי להפוך בקרוב לירוק".

יאנג ציין כי הצהרות ממשל ביידן הן חלק מקמפיין ישראלי-אמריקאי מתואם להגברת הלחץ על חיזבאללה, על מנת לגרום לו להיות גמיש יותר בנוגע לפתרון מדיני באזור הגבול, במיוחד לאחר שהאמריקאים הצהירו מספר פעמים שכל מלחמה תהיה קטסטרופלית לישראל ולבנון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, הוא ציין שרמת ההפחדות והאיומים הישראליים על מלחמה בלבנון הגיעה לרמות סוריאליסטיות, בעוד שצה"ל אינו מצליח לפרק את יכולות חמאס לאחר שמונה חודשים של לחימה נגד רצועת עזה.

הוא הוסיף כי לישראל אין כרגע אפשרויות צבאיות שיכולות להביא לתוצאה טובה יותר מאשר הסדר מדיני. ישנן שתי גישות רחבות שישראל יכולה לנקוט כדי להרגיע את תושבי הצפון ולעודד אותם לחזור לבתיהם. הגישה הראשונה היא לטהר את אזור הגבול מחיזבאללה שכופה את המשוואות על ישראל והגישה השנייה היא פלישה לשטח לבנון בניסיון להטיל איזון כוחות חדש לאורך הגבול.

ברשת אל-מיאדין צוין כי כל זה מתרחש על רקע דיווחים בתקשורת הישראלית, כי ישראל אינה מסוגלת לנהל מלחמה במספר חזיתות בשל חוסר משמעותי של כוח אדם, מה שמחייב את ישראל לחשוב מחדש על מספר המלחמות שהיא יכולה להתמודד איתן.

"לכן, ייתכן שהפתרון האולטימטיבי ביותר עבור ישראל הוא זה שהיא דוחה בתוקף: חזרה לסטטוס קוו ששרר לפני ה-7 באוקטובר 2023, זה ששמר על היציבות בגבול הצפון למשך שמונה עשר שנים. אך קבלת המצב הזה על ידי ממשלת נתניהו לא תהיה רק הכרה בכישלון המטרות המוצהרות במלחמה, אלא גם לא תרגיע את תושבי הצפון, מה שעלול להוביל רבים מהם לעזוב את האזור לצמיתות." נכתב בדיווח.

יאנג הדגיש שהבעיה של ישראל היא שהיא חושבת שהיא יכולה לפתור את כל הקשיים שהיא מתמודדת איתם באמצעות מלחמה. אך גישה זו הניבה תוצאות הפוכות בשלושת העשורים האחרונים.

אתמול, עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" האמריקאי דיווח, בהתבסס על מקורות בממשל האמריקאי, כי מאמצי ממשל ביידן לצמצם את ההתקפות המחריפות בין ישראל לחיזבאללה בדרום לבנון, נתקלים במחסומים רבים בשל הקושי של וושינגטון להסדיר הפסקת אש ברצועת עזה.

העיתון ציין כי הקשר בין החזיתות מדגיש את הדילמה הדיפלומטית העומדת בפני הבית הלבן במאמציו למנוע התפרצות מלחמה רחבת היקף שעלולה לגרור את איראן ולהרחיב את הלחימה מעבר לעזה.

נסראללה - נתניהו - לבנון - ישראל - חיזבאללה
עריכה: חדשות מבזק לייב

Back to top button