חדשות חוץמבזקים

תיעוד: צבא רוסיה השמיד משגר טילים שסופק על ידי ארה"ב לאוקראינה

משרד ההגנה הרוסי הכריז אתמול (שישי) על השמדת מערכת טילים מדגם М270А1 MLRS שסופקה על ידי ארה"ב, באזור ניקולייב שבאוקראינה.

המערכת, שהינה מערכת משגר רקטות רב-תכליתית על מסילות, נחשבת לאחת ממערכות הטילים הכבדים והמתקדמים ביותר. מדובר במערכת כבדה על מסילות, שדומה למערכת ה-HIMARS המוכרת, ויכולה לשגר טילים טקטיים בליסטיים מסוג ATACMS ורקטות קטנות יותר.

המערכת זוהתה על ידי רחפני סיור של הצבא הרוסי סמוך לכפר שבצ'נקובו, שמדרום לעיר ניקולייב. רחפני הסיור הצליחו לזהות את מיקומה המדויק של המערכת ולתעד את הפגיעה בה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסרטון שצולם על ידי הרחפנים והופץ על ידי משרד ההגנה הרוסי, ניתן לראות את הפגיעה הישירה במערכת הטילים ואת ההרס שנגרם לה. מדובר בהישג נוסף לצבא הרוסי במלחמתו נגד הכוחות האוקראינים, ומכה קשה לכוחות האוקראינים שנהנים מתמיכה וסיוע נרחבים מצד ארה"ב ומדינות נוספות במערב.

מערכת ה-М270А1 MLRS נחשבת לאחד מהכלים החשובים ביותר בארסנל הארטילרי של הצבא האוקראיני, והשמדתה מהווה מכה קשה ליכולת התקיפה וההגנה של הכוחות האוקראינים באזור ניקולייב. המערכת מאפשרת לצבא האוקראיני לשגר טילים מדויקים לטווחים ארוכים, ולפגוע במטרות צבאיות ואסטרטגיות בעומק שטח האויב.

השמדת המערכת מצטרפת לשורה של הישגים נוספים שזוכה להם הצבא הרוסי במערכה המתמשכת באוקראינה. אף על פי שהתמיכה המערבית בכוחות האוקראינים נמשכת, הצבא הרוסי ממשיך להפעיל את עוצמתו ולהשיג יתרונות בשטח.

נראה כי הלחימה באזור ניקולייב, כמו גם באזורים אחרים באוקראינה, ממשיכה להתעצם ולהחריף, כאשר שני הצדדים נחושים להשיג יתרון ולהטות את הכף לטובתם. המלחמה נמשכת והשפעתה ניכרת בכל רחבי האזור, עם אבדות כבדות לשני הצדדים וקרב עיקש על שטחים.

צילום: משרד ההגנה הרוסי

Back to top button