חדשות חוץמבזקים

תקרית חריגה: מאבטח בשגרירות הישראלית בסרביה נפצע מירי חץ וקשת

היום (שבת) התרחשה בבלגרד שבסרביה תקרית חמורה כאשר תוקף חמוש בחץ וקשת פצע שוטר סרבי שהיה בתפקיד שמירה על שגרירות ישראל בעיר. על פי הודעת משרד הפנים הסרבי, התוקף ירה חץ לעבר השוטר ופגע בצווארו. השוטר הגיב בירי ונטרל את התוקף, שמת כתוצאה מפצעיו.

שר הפנים של סרביה, איביצה דאצ'יץ', מסר בהצהרה כי "היום בשעה 11:00 בערך, אדם אלמוני שזהותו עדיין בבדיקה ירה בחץ וקשת לעבר שוטר הז'נדרמריה (כוח המתגבר את המשטרה) שהיה בתפקיד אבטחת שגרירות ישראל ונפגע בצווארו. השוטר, בן 34, השתמש בנשק להגנה עצמית ונטרל את התוקף, שמת כתוצאה מפצעיו". השוטר הובהל לבית החולים הראשי בבלגרד כשהוא בהכרה, שם עבר ניתוח דחוף להסרת החץ מצווארו.

דאצ'יץ' הוסיף ואמר כי "כל נסיבות הפיגוע והמניעים האפשריים נחקרים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר דאצ'יץ' תיאר את התקרית כ"פעולת טרור נגד מדינת סרביה וחברי הז'נדרמריה שלה". בנוסף, נעצרו מספר אנשים נוספים כאמצעי זהירות.

כלי תקשורת בסרביה דיווחו כי התוקף, שחשוד כמוסלמי קיצוני, ירה חץ לעבר השוטר מאמצע הרחוב. השגרירות הישראלית בבלגרד מסרה כי אף אחד מאנשי השגרירות לא נפגע בתקרית, שכן היה מדובר ביום חופשה והשגרירות הייתה סגורה.

שגריר ישראל בסרביה, יהל וילן, אישר את התקרית בהודעה רשמית לתקשורת הסרבית ואיחל החלמה מהירה לשוטר הפצוע.

ממשרד החוץ נמסר כי "היום התרחש ניסיון פיגוע בסביבת שגרירות ישראל בבלגרד. השגרירות סגורה ולא נפגע אף עובד מעובדי השגרירות. שוטר מקומי נפצע. נסיבות האירוע נחקרות."

משטרה - סרביה - שגרירות ישראל
צילום: Novosti – נובוסטי

Back to top button