מבזקיםצבא וביטחון

מועצת בנימין מתריעה: "איום בטחוני חמור על מדינת ישראל"

ראש מועצת בנימין ויו"ר מועצת יש"ע, ישראל גנץ הוציא מכתב בהול לראש הממשלה נתניהו, שר הבטחון גלנט ושרי הקבינט המדיני-בטחוני ובו הוא מפרט על הסכנות בהשתלטות הרשות הפלשתינית על אזור צומת המשטרה הבריטית שבבנימין, דרך חניקת האזור שמסביב עם בנייה מאסיבית שתשנה את פני ההתיישבות. בנוסף צורפו תצלומים של מחלקת הקרקעות במועצת בנימין המפרטים את הסכנה.

בשנים האחרונות מועצת בנימין עוקבת בצורה מדוקדקת מאד אחר התפתחות הבנייה הערבית במסגרת פרויקט הרשות הפלסטינית לכבוש את השטח בידיים.

"הם פועלים באופן אסטרטגי ומחושב כדי להכניס את היישובים למובלעות, לשלוט על כבישים ודרכים מרכזיות ולייצר רצף ערבי משמעותי" ציין גנץ במכתבו והוסיף כי "המועצה מתריעה ומציפה תדיר את הנושא לגורמי האכיפה בצה"ל ובמינהל האזרחי. בימים אלה אנו נחשפים לתכנית גדולה ומסוכנת שכבר נמצאת בשלבים מתקדמים במסגרתה נבנים פרוייקטים גדולים של בניית מגורים ותשתיות ברכסים השולטים על חיבור כביש 60 וכביש 465 . מדובר בעורק תנועה ראשי המחבר בין מזרח יהודה ושומרון (בבנימין) לבין מערב יהודה ושומרון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הפרוייקטים אותם מפרט גנץ ממוקמים לרוב בשטח B, דבר שמונע אכיפה רגילה ע"י המנהל האזרחי. פרוייקט הבינוי מהווה סכנה ביטחונית גדולה לנסיעה בכבישים הראשיים, ומטרתם האופרטיבית לנתק בין האזורים.

"בכך הרשות הפלסטינית תגשים את מטרתה לביתור יהודה ושומרון וניתוק בין מרכז הארץ לבין אזור מזרח ההתיישבות ובקעת הירדן. ברגע שתכנית הביתור הזו תושלם לערבים יהיה רצף טריטריאלי מירושלים ועד אזור אריאל. זהו רצף מסוכן שמדינת ישראל לא יכולה להרשות בכל היבט – הן בטחוני והן לאומי."

גנת חתם את מכתבו בדרישה לאכיפה משמעותית של כוחות הבטחון על מנת למנוע את אביו השליטה בנקודה אסטרטגית בלב הארץ: "יהודה, שומרון ובנימין הם מרחב הבטחון של מדינת ישראל. אחרי ה-7 באוקטובר, לא צריך להכביר במילים על משמעויות תכניות בנייה כאלה.
אבקש שתנקטו בכל דרך, מינהלית, צבאית ומדינת על מנת לגדוע את הפרוייקטים הללו ולהעביר מסר כי מדינת ישראל לא תאפשר חנק ואבדן טירטוריה."

מכתב בהול לראש הממשלה שר הביטחון ושרי הקבינט
צילום: דוברות מועצת בנימין
מכתב בהול לראש הממשלה שר הביטחון ושרי הקבינט
צילום: דוברות מועצת בנימין
מכתב בהול לראש הממשלה שר הביטחון ושרי הקבינט
צילום: דוברות מועצת בנימין
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button