מבזקיםפוליטי / מדיני

עתירה לבג"ץ: עצירת סבסוד מעונות היום לאברכים בגילאי גיוס

ישראל חופשית הגישה היום (ראשון) עתירה למתן צו על תנאי, צו ביניים וקיום דיון דחוף בעתירה לבית המשפט העליון. בית המשפט הנכבד התבקש למתן צו אשר ימנע מתן תמיכה וסבסוד שכר לימוד במעון או במשפחתון בגין תלמידי מוסדות תורניים שאין בידם פטור או דחייה משירות צבאי סדיר תקפים, החל משנת הלימודים התשפ"ה.

העתירה נשענת על העובדה כי החל מיום 1 ביולי 2023 פקע ההסדר החוקי המתיר את הפטור מגיוס, ואין בסיס בדין לתמיכתו של משרד החינוך בלימודי תלמידים שלא קיבלו פטור ודחייה משירות צבאי סדיר במוסדות תורניים. בהתאמה, החל מיום זה, דין אחד הוא לכל מי שמפר את חובתו לשרת שירות צבאי. על רקע זה, כבר ביום 16.5.2024 פנתה ישראל חופשית למשיבים, בדרישה כי לא יועברו תקציבי תמיכות למי שמפרים את הוראות הדין ומשתמטים משירותם הצבאי.

הודגש בעתירה כי התמיכה במי שלומדים במוסדות תורניים בהעדר פטור או דחיית שירות כדין נעשית בהעדר סמכות, שכן הגדרת "הורה לומד" בנוהל התמיכות מחייבת כי הלימודים יתבצעו במסגרת הנתמכת ומפוקחת על ידי משרד החינוך – והמסגרות הללו אינן כבר מקבלות תקציבים ואינן מפוקחות על ידי משרד החינוך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף לכל אלו, ישראל חופשית עמדה על כך כי הלימודים במוסדות התורניים אינם לימודים המכשירים את הלומדים לקראת השתלבות בשוק העבודה, אינם מקיימים את תכלית הסבסוד, ובשונה מכל מסלולי הלימוד האחרים שבנוהל התמיכות, אלו הלימודים היחידים שאינם קצובים בזמן, ומאפשרים את קבלת התמיכה משך שנים ארוכות, ולמעשה – ללא הגבלה. את העתירה הגישו עורכי הדין חגי קלעי, אוהד רוזן, ועדיה שיינוולד.

אורי קידר, מנכ"ל ישראל חופשית: "פסיקת בג"ץ הגדירה את המובן מאליו- מי שחייב בגיוס לא יכול באותו הזמן גם לקבל הטבות כלכליות מרחיקות לכת מהמדינה. יתכבדו תלמידי הישיבות שכבר אינם פטורים מגיוס ויתגייסו לאלתר, ולאחר שישרתו שירות מלא, יוכלו לקבל כל הטבה קיימת, כמו כל אזרח ישראלי אחר. כולנו ישראלים, כולנו משרתים. הגיע זמן שוויון״.ישראל חופשית בעתירה לבג"ץ: יש לעצור סבסוד למעונות היום לאברכים בגילאי הגיוס".

אורי קידר
צילום: תומר אפלבאום

Back to top button