מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר ייצוג נפרד לבן גביר בעתירות נגד חלוקת רישיונות נשק

בהתפתחות דרמטית בעתירה של התנועה לאיכות השלטון נגד חלוקת רישיונות נשק, אישר היום (ראשון) השופט יצחק עמית את בקשתו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לקבל ייצוג משפטי נפרד מהמדינה. ההחלטה ניתנה בניגוד לעמדת היועצת המשפטית לממשלה, שסירבה לאשר לבן גביר ייצוג עצמאי.

בהחלטתו, קיבל השופט עמית את בקשתו של עו"ד דוד פטר, בא כוחו של בן גביר, להירשם כמייצגו הרשמי בהליכים. בנוסף, העניק השופט לבן גביר ארכה להגשת תגובתו לעתירות עד ליום 22.7.24. בקשתו של בן גביר הוגשה לאחר שטען כי היועצת המשפטית לממשלה התעלמה במשך חודשים מפניותיו בנושא הייצוג, וכי התנהלות זו "סיכלה את יכולתו האפקטיבית לקבל ייצוג משפטי". בן גביר אף טען כי התגובה המקדמית שהגישה המדינה לבית המשפט הייתה "קצרצרה וללא כל תוכן משפטי רלוונטי".

התנועה למען איכות השלטון: "אנו מביעים דאגה עמוקה מההחלטה לאפשר לשר בן גביר ייצוג נפרד. מהלך זה מהווה פגיעה חמורה בעקרונות המנהל התקין ובמעמדה של היועצת המשפטית לממשלה. אנו חוששים כי החלטה זו תאפשר לבן גביר להציג גרסה שאינה עולה בקנה אחד עם עמדת המדינה בנוגע לחלוקת רישיונות הנשק. נמשיך לעקוב בדריכות אחר התפתחות ההליך ונפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להבטיח את שמירת שלטון החוק ואת האינטרס הציבורי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
איתמר בן גביר - מליאת הכנסת
ארכיון. צילום: שני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button