מבזקיםרצועת עזה

מנהל בית החולים שיפא שוחרר, 120 חטופים עדיין מוחזקים בעזה

ברצועת עזה מדווחים הבוקר (שני) כי ישראל שחררה 55 עצירים ביטחוניים שהיו מוחזקים על ידי ישראל, ביניהם מנהל המתחם הרפואי שיפא, ד"ר מוחמד אבו סלמיה. כזכור, מנהל בית החולים נעצר על ידי כוחות צה"ל בחודש נובמבר 2023 במהלך פשיטה על מתחם בית החולים.

אבו סלמיה נעצר בעקבות עדויות רבות שנאספו על ידי צה"ל ושב"כ לכך שבית החולים תחת ניהולו שימש את ארגון הטרור חמאס כמפקדה. הכוחות מצאו במהלך הפשיטה על בית החולים מנהרות תת-קרקעיות ואמצעי לחימה רבים. כמו כן מאז הטבח ב-7 באוקטובר בית החולים שימש את חמאס למסתור של החטופים הישראליים. בנוסף דו"ח פתולוגי אישר כי רצח רב"ט נועה מרציאנו אירע בשטח בית החולים.

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות מרגע שחרורו סיפר אבו סלמיה על תנאי מאסרו בישראל ואמר: "תנאי המאסר של האסירים הם קשים, כל דבר הוא בעיה. האסירים באמת במצב קשה מאוד. מאז 1948 ועד היום, מה שעוברים האסירים הוותיקים והחדשים, הם עוברים תנאים קשים מאוד של מחסור באוכל ושתייה, ועינויים גופניים. חייבת להיות מילה נחרצת מההתנגדות ומהעמים הערביים והאסלאמיים לשחרור כל האסירים והאסירות. מה שעוברים האסירים, לא עבר על העם הפלסטיני מאז הנכבה ועד היום. חייבת להיות מילה ברורה לשחרור האסירים באופן מהיר וברור כי האסירים הם באחריות של כל העם הפלסטיני."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כשנשאל מדוע נעצרו אנשי הצוות הרפואי? ענה: "הכיבוש עוצר כל דבר. כן, ישנם אנשי צוות רפואי שנהרגו בבתי הכלא הישראליים. ישנם אנשי צוות רפואי שיצאו מבתי הכלא הישראליים. האסירים עוברים עינויים, ישנם שנהרגו ולא יכלו לקחת תרופה. האויב הפושע הזה הוכיח את רמת הפשיעה שלו אפילו בטיפול באסירים, אפילו בטיפול באנשי הצוות הרפואי. מאות מאנשי הצוות הרפואי, רופאים, אחיות, טכנאי רנטגן, הותקפו. הכיבוש מענה אותם. הכיבוש הורס כל דבר, הורס את אנשי הצוות הרפואי, הורס את העיתונאים, הורג ילדים ונשים, תוקף את כולם ברצועת עזה. אבל בעזרת אללה נבנה מחדש את עזה מאפס, ונשחזר את המרכז הרפואי בעזרת אללה".

ברצועת עזה עדיין מוחזקים עדיין 120 חטופים, 44 מתוכם כבר לא בין החיים. מאז הטבח המזעזע ב-7 באוקטובר 2023 ישראל הצליחה לשחרר 135 חטופים.

בכתבה זו נעשה שימוש במדיה לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected] או בוואטסאפ

Back to top button