חדשות הארץמבזקים

זעם בעקבות שחרור של מנהל בית החולים שיפא לעזה

זעם רב במערכת הפוליטית בעקבות הדיווחים על שחרורו של 55 עצירים ביטחוניים שהיו מוחזקים על ידי ישראל, ביניהם מנהל המתחם הרפואי שיפא, ד"ר מוחמד אבו סלמיה.

משפחות חטופים מפורום תקווה מסרו בתגובה כי "בזמן שיקירנו מוחזקים בשבי החמאס כבר חודשים ארוכים שחררה ישראל את רב המרצחים וסייען החמאס מנהל בית החולים שיפא, הוא זה שתחת ניהולו הפך בית החולים לבית מחבלים, הוא זה שהחביא קיני טרור של החמאס כולל אמצעי לחימה ובונקרים, במקום גם נרצחו חטופים ישראלים תחת עיניו הפקוחות."

"ההחלטה לשחרר אותו היא אות קלון מוסרית, שימור הקונספציה מלפני שמחת תורה ויריקה בפניהם של משפחות החטופים. במקום להרע את התנאים שלו ושל יתר מחבלי חמאס ולהשתמש בו כקלף מיקוח ישראל משחררת אותו יחד עם עוד עשרות עזתים "בלתי מעורבים". אנו עדים שוב להחלטות הזויות של שיחרור מחבלים, מרצחים והורדת מנופי לחץ משמעותיים של מדינת ישראל". ציינו משפחות חטופים מפורום תקווה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר עוצמה יהודית השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר אמר כי "שחרור מנהל בית החולים שיפא בעזה יחד עם עוד עשרות מחבלים הוא הפקרות ביטחונית. הגיע הזמן שראש הממשלה יעצור את גלנט ואת ראש השב"כ מלנהל מדיניות עצמאית מנוגדת לעמדת הקבינט והממשלה."

ח״כ מירב בן ארי (יש עתיד) הגיבה אף היא ואמרה כי "בממשלה האמונית אין רבנים ראשיים כי אין להם קשר לדת ומסורת, הכל אצלם קומבינות. ‏בממשלת הימין מלא-מלא- משחררים עזתים לרצועה כולל מנהל בית חולים שיפא, ‏בממשלת ה"פסע מנצחון" או שקר כלשהו, ירי של עשרות רקטות מהבוקר לעוטף. ‏ויש גם את עניין יוקר המחייה שאנחנו מקום 2 בעולם, אבל זה בכלל לא מעניין אותם."

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, אמר בתגובה לשחרורו של מנהל בית החולים שיפא: "נוכחנו לגלות שמנהל בית החולים שיפא הוא לא דוקטור, הוא דוקטור מנגלה, וההחלטה לשחררו היא הפקרה מוסרית, ביטחונית וערכית."

‏השר עמיחי שיקלי אמר כי "שחרור מנהל בית החולים שיפא שבמיטותיו עונו ונרצחו אנשינו וששימש כבסיס חמאס, וזאת ללא שום תמורה הוא בלתי נסבל. ההחלטה הזו לא עברה לא את הממשלה ולא את הקבינט ומי שעומד מאחוריה צריך לתת את הדין על החלטה רשלנית ומזיקה לביטחון ישראל".

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו): בוקר "טוב" לאזרחי ישראל. בוקר שבו התחלנו את היום במטח כבד של רקטות ליישובי העוטף ובמקביל התבשרנו ששיחררו לעזה 50 מחבלים כולל מנהל בית החולים שיפא שידע היטב שבבית החולים שלו נמצאים חטופים. וראש הממשלה שלנו הודיע שהוא מתכוון לסיים את השלב העצים של התמרון בעזה. כשמאה ועשרים חטופים במנהרות בעזה, הממשלה הזו משחררת מחבלים חזרה לביתם בעזה. כך נראה הניצחון המוחלט על פי נתניהו."

בלשכת שר הביטחון, הגיבו לשחרור של מנהל בית החולים שיפא ואמרו כי לא היו מודעים להחלטה לשחרר את מנהל שיפא, וכי הנושא נמצא באחריות צה״ל."

מנהל המתחם הרפואי שיפא, ד"ר מוחמד אבו סלמיה
מנהל המתחם הרפואי שיפא, ד"ר מוחמד אבו סלמיה

Back to top button