בריאותמבזקים

מחקר חדש מגלה: שימוש במכשירי שמיעה מפחית את הסיכון לדמנציה

מחקר חדש שנעשה על יותר מחצי מיליון איש במשך שמונה שנים, מצא קשר ישיר בין ירידה בשמיעה לבין סיכון מוגבר להופעת דמנציה, ומדגיש את החשיבות הרבה של טיפול בירידה בשמיעה על ידי שימוש במכשירי שמיעה. על פי המחקר, אנשים עם ירידה בשמיעה נמצאים בסיכון מוגבר להופעת דמנציה, כאשר הקשר חזק יותר בקרב אנשים עם ירידה בשמיעה חמורה. לצד זאת נמצא כי שימוש במכשירי שמיעה מפחית את הסיכון להופעת הדמנציה.

אנשים עם ירידה בשמיעה שלא השתמשו במכשירי שמיעה היו בסיכון גבוה יותר לדמנציה מאשר אלו שכן השתמשו במכשירים אלו. על פי נתוני המחקר: ירידה בשמיעה לא מטופלת מעלה את הסיכון לדמנציה ב 7%. בקרב צעירים מתחת לגיל 65, הסיכון מזנק ל 34% ללא טיפול. שימוש במכשירי שמיעה מצמצם את הסיכון לדמנציה מ 20% ל 6% בלבד.

ד"ר עודד כהן מנהל יחידת אף אוזן גרון באסותא אשדוד מסביר: "ההסבר לכך הוא שהמוח שלנו צריך גירוי וחוש השמיעה הוא גירוי חשוב והיעדרו עלול לפתח התנוונות של המוח. השימוש במכשירי שמיעה שומר על גירוי המוח ,מקטין את הסיכון להופעת דמנציה ומשפר את איכות החיים של מבוגרים הסובלים מירידה בשמיעה. אנו ממליצים לכל מי שסובל מירידה בשמיעה לפנות לבדיקות ובמידת הצורך לעשות שימוש במכשירי שמיעה. ככל שנקדים את הטיפול נשפר את איכות החיים שלנו וגם נעשה צעד מניעתי קריטי נגד הופעת מחלה קשה". המחקר נעשה על ידי אוניברסיטה בדנמרק וממצאיו מתפרסמים בימים אלו באחד מעיתוני הרופאה הנחשבים בתחום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ד"ר עודד כהן - מנהל יחידת אף אוזן גרון באסותא אשדוד
ד"ר עודד כהן. צילום: דוברות אסותא אשדוד
צילום: דוברות אסותא אשדוד

Back to top button