מבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן: אני דורש לחקור את שחרור מנהל בית החולים שיפא

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, שלח לפני זמן קצר (שני) מכתב למבקר המדינה בדרישה לפתוח בבדיקה מיידית שתבחן את שחרור מנהל בית החולים שיפא ועשרות מחבלים נוספים בחזרה לרצועת עזה.

ליברמן: ״לאור ההחלטה המופקרת לשחרור מנהל בית החולים שיפא ועוד עשרות מחבלים, ולאור ההאשמות בצמרת הקבינט המדיני-ביטחוני בין ראש הממשלה, שר הביטחון והשר לביטחון לאומי, אני פונה אליך בדרישה להיכנס מיד לבדיקה מעמיקה ובלתי תלויה של האירועים.

עוד אמר: "השחרור האמור מהווה פגיעה חמורה בביטחון המדינה ובאינטרסים החיוניים של אזרחיה בזמן שהחטופים שלנו נמקים בשבי החמאס. העובדה כי אין גורם אחד בצמרת ההנהגה – לא ראש הממשלה, לא שר הביטחון ולא השר לביטחון לאומי – שלוקח אחריות או יודע דבר על ההחלטות הללו, מעוררת שאלות קשות על תפקודם ועל השיקולים המנחים את מדיניות הביטחון של מדינת ישראל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא הוסיף: "כדי למנוע מחדלים דומים בעתיד ולהבטיח שמערכת הביטחון פועלת ביעילות ובשקיפות, אני מבקש ממך, לפתוח בחקירה מיידית שתבחן את כל ההיבטים של המקרה. יש לבחון מי היו האחראים להחלטות אלו, מה היו השיקולים שהובילו לשחרור המחבלים, וכיצד תהליך קבלת ההחלטות מתנהל ברמות הגבוהות ביותר של ההנהגה. יש להבטיח שכל מי שהוביל להחלטות אלו ייתן דין וחשבון לציבור, ושהתהליכים ייבחנו בצורה מדוקדקת כדי למנוע אירועים דומים בעתיד.״

ח"כ אביגדור ליברמן
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button