מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר בקריאה ראשונה: ניתן יהיה לפרוס לתשלומים חובות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות (תיקון מס' 29) (פריסת תשלום בעד חוב שטרם חלף המועד לתשלומו), התשפ"ד-2024. 24 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת החוקה.

מוצע לקבוע הסדר לפריסת תשלום למרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות ביחס לחוב שטרם חלף מועד תשלומו. ההסדר יחול על חובות שאינם עולים על 50,000 שקלים חדשים, לא נפרסו בעבר, אינם עיצום כספי ובתנאי שהמשלם מסר את הפרטים הנדרשים, בכפוף לחריגים מסוימים. תחילת החוק תהיה שנה מיום פרסומו, ורשויות מקומיות שלא מעוניינות בהסדר הפריסה המוצע יוכלו להפסיק לגבות חובות באמצעות המרכז בלא צורך באישור הנדרש כיום בחוק.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מטרת החוק המוצע היא לאפשר לאנשים המשלמים קנסות או סוגי חיובים אחרים למרכז לגביית קנסות אגרות והוצאות לשלם אותם בתשלומים, וזאת עוד בטרם חיובים אלה הופכים לחובות. כיום, בהתאם לסעיף 2ב לחוק המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, מוסמך המרכז לגביית קנסות, ביחס לסוגי חיובים שאישר שר המשפטים, לקבל את התשלום בעבורם גם בתוך התקופה לתשלום ובטרם הפך התשלום לחוב. זאת, כדי לאפשר לגופים המעבירים את חובותיהם לגבייה במרכז לגביית קנסות להיעזר בשירותי המרכז כדי לקבל תשלומים במקום לנהל לשם כך מערכת תשלומים נפרדת מטעמם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אם חלף המועד לתשלום והאדם טרם שילם – יהפוך החיוב לחוב וייגבה במרכז לגביית קנסות בהתאם לחוק. במסגרת הליכי הגבייה של המרכז בתקופת טרום החוב עלה הצורך לפרוס את החיובים לתשלום בשיעורים. ואולם בשונה מהסמכות הנתונה למרכז לפרוס חובות לתשלומים בסעיף 5ב לחוק, אין למרכז סמכות לפרוס קנסות או חיובים אחרים בשלב טרום הגבייה. התוצאה היא שאנשים המבקשים לשלם בתשלומים את החיוב שנקבע להם, צריכים להמתין שהחיוב יהפוך לחוב כדי שהמרכז יוכל לפרוס את החוב".

מליאת הכנסת - כנסת ישראל - דיון במליאה
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button