חדשות הארץמבזקים

אושר סופית: ביטוח לאומי יספק מכשירים טיפוליים לנפגעי תאונות עבודה

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון מס' 246 – הוראת שעה). 21 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.

מוצע לקבוע כי האחריות לאספקתם של מכשירי שיקום וניידות לנפגעי תאונות עבודה לא תועבר לקופות החולים מכוח צו ביטוח בריאות ממלכתי (תיקון התוספות השנייה והשלישית לחוק), התשפ"ג-2022 שהעביר את האחריות לספק מכשירי שיקום וניידות מהמדינה לקופות החולים, אלא תמשיך לחול על המוסד לביטוח לאומי באמצעות ההסדרה הקיימת מתוקף ההסכם שנחתם בין המוסד לביטוח לאומי ובין קופות החולים.

כן מוצע כי תוקפו של תיקון זה יהיה מיום תחילתו של צו ביטוח בריאות ממלכתי האמור ועד תום שנתיים מיום פרסומו של החוק המוצע, וכי שר העבודה, באישור ועדת העבודה והרווחה של הכנסת יהיה רשאי להאריך בצו את תוקפו של החוק לתקופה אחת שלא תעלה על שנה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "ביום 2 באוקטובר 2022 התקבלה החלטת ממשלה לעניין העברת האחריות הביטוחית בתחום מכשירי שיקום וניידות, מהמדינה לקופות החולים, שמשמעותה כי מכשירי שיקום וניידות יינתנו במסגרת שירותי סל הבריאות המסופקים על ידי קופות החולים.

במסגרת החלטת הממשלה האמורה, וכדי לשמור על אופן מתן השירותים בהתאם לנהוג בעניינם של נפגעי העבודה עד עתה, הוחלט כי יתוקן סעיף 86(א1)(1) לחוק הביטוח הלאומי, כך שההחרגה האמורה בסעיף זה לעניין שירותים הכלולים בתוספת השנייה לחוק לא תחול לעניין אספקת מכשירי שיקום וניידות לנפגעי תאונות עבודה, ולגביה תמשיך לחול ההסדרה הקיימת מתוקף ההסכם שנחתם בין המוסד לביטוח לאומי ובין קופות החולים מכוח סעיף 91 לחוק הביטוח הלאומי".

עימות חריף בוועדת העבודה והרווחה במהלך דיון על קנסות כספיים לעסקים לא מונגשים
אילוסטרציה. צילום: pixabay

Back to top button