מבזקיםפוליטי / מדיני

לאחר 7 וחצי שנים בתפקיד: מזכ"ל מפלגת העבודה בהודעה דרמטית

מזכ״ל מפלגת העבודה, עו״ד ערן חרמוני הודיע היום (שלישי) על סיום תפקידו לאחר 7 וחצי שנים בתפקיד.

חרמוני כתב בעמוד הפייסבוק שלו פוסט ארוך ובו סיפר על האירועים שהובילו אותו להחלטה וכן הודה לכל מי שתמך בו לאורך השנים: "חברותיי וחבריי היקרים, אני מודה לכם מכל הלב ובאהבה גדולה על ההזדמנות והאמון שהענקתם לי לשרת את התנועה שעל ברכיה גדלתי. על השותפות, החברות והתמיכה. ברגעים שמחים וגם במצבים מאתגרים יותר. השתדלתי תמיד לעשות טוב, לפעול על פי צו מצפוני ולעמוד על העקרונות כשנדרש. זו ההזדמנות להודות לכל מי שהיו שם במעלה הדרך: פעילים שכל תנועה הייתה גאה בהם; חברי אמת(!); עובדים מסורים; ושותפים אידיאולוגים. כיאה במפלגה דמוקרטית היו גם פה ושם יריבים 🙂 אני מאמין שכולנו תמיד רצינו בטובת המדינה והמפלגה – מכבד ומוקיר אתכם."

חרמוני הוסיף: "זהו לא סוד שב-3 השנים האחרונות ביקשתי פעם אחר פעם לקיים בחירות דמוקרטיות לתפקיד המזכ"ל. זה לא קרה. גם לאחר בחירתו של יאיר גולן, ביקשתי לקבוע מועד מוקדם לבחירות דמוקרטיות וממילא לא תכננתי להתמודד בהן. לעת עתה לא נקבע מועד. ולכן, לאחר 7 וחצי שנים, הגיעה העת להפוך דף. אני כן מקווה שישכילו לקיים בחירות דמוקרטיות לתפקיד כפי שקורה בכל מפלגות ה'לייבור' ברחבי העולם וכפי שראוי בתנועה דמוקרטית. אולי החלטתי זו תתרום במשהו להנעת התהליך, אך זה כבר לא בידי. זהו לא סוד כי בשנים האחרונות גם ניסיתי לקדם חזון של איחוד גדול בגוש; ושמפלגת העבודה תיזום איחוד לכיוון המרכז ופחות לכיוון של מר"צ. האמנתי שנכון יותר להיות חלק מאוהל גדול שמתכתב עם ציבור רחב. זה גם מתאים יותר לתפיסת עולמי. הכיוון שנבחר הוא שונה. קשה להגיד שזה מפתיע כי הדברים נאמרו מראש. כמובן שאני מאחל רק טוב למסגרת החדשה ומקווה שתתרום בבחירות הבאות לשינוי הפוליטי הנדרש במדינה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד המשיך: "באופן אישי, אמשיך תמיד לעמוד לרשות כל אחת ואחד מכם במה שאוכל. הנאמנות שלי לערכי היסוד של תנועת העבודה אליה הצטרפתי כנער, תימשך: ציונות, ביטחון ישראל, צדק חברתי, סוציאל-דמוקרטיה ופרגמטיזם מדיני. זוהי דרך חיים. אחרי השנה האחרונה אציין ערך נעלה נוסף ולא פחות חשוב: אחדות. אלו ימים לא פשוטים לכולנו. הטראומה, היגון והכאב של 7 באוקטובר מלווים אותנו. מדינת ישראל במערכה. 120 חטופים בעזה. תושבי הצפון והדרום עודם מפונים. חיילינו נלחמים. הדימום הפנימי טרם אוחה. הדמוקרטיה שברירית. אך אל לנו לרגע לשקוע במרה הכואבת. העם שלנו חזק ויגבר על אויביו. הלוחמים של 2023-4 התעלו על כל מעשי הגבורה שגדלנו עליהם. אנשי המילואים שפגשתי בשירותי בחודשי המלחמה היו בעיני לסמל של תקווה; האחדות הפנימית תנצח! המדינה שלנו היא נס שקם אחרי 2,000 שנות גלות והחובה שלנו – של כולנו – לשמור עליה ולכונן בה חברת מופת משגשגת. מדינה לתפארת. זה במשמרת שלנו. מי ייתן ונראה את חטופינו בבית במהרה. מי ייתן וכל הפצועים יחלימו במהרה. מי ייתן ולא יפלו עוד חללים. מי ייתן והביטחון ישוב למחוזותינו."

מזכ״ל מפלגת העבודה, עו״ד ערן חרמוני
מזכ״ל מפלגת העבודה, עו״ד ערן חרמוני

Back to top button