חדשות הארץמבזקים

29 מתנדבי שירות לאומי-אזרחי קיבלו אות הצטיינות

במסגרת שבוע ההצדעה, התקיים אתמול (שני) טקס חגיגי ומרגש בבית הנשיא בירושלים, שם הוענקו אותות הצטיינות ל-29 מתנדבות ומתנדבים נבחרים, על תרומתם המשמעותית בעורף הלחימה, בחזית האזרחית. בטקס נכחה ונשאה דברים שירה רזיאל, אלמנתו של ידידה רזיאל ז"ל, שנפל בקרב בשביעי לאוקטובר על כרם שלם. שירה מלווה על ידי מתנדבת השירות אילה הסל, מצטיינת שירות לאומי, אשר קיבלה את אות ההצטיינות על ליווי קהילת המפונים מכרם שלום. אילה מלווה את הילדים ובני הנוער במסגרות שונות ומהווה עבורם עוגן יציב בתקופה הכל כך מאתגרת הזו עבורם.

נציגת המצטיינים נבחרה להיות אורה שנרב. במהלך ימי מלחמת 'חרבות ברזל', יזמה פעילויות המשלבות עשייה והתנדבות עם מפונים וחיילים. אורה היא אחותה של רנה שנרב ז"ל שנרצחה בפיגוע בעין בובין בשנת 2019. מהמקום האישי היא בוחרת להשפיע ולחזק את הכלל, זאת תוך אנושיות נדירה וענווה גדולה. הטקס התקיים במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, הממונה על רשות השירות הלאומי אזרחי, אורית סטרוק ומנכ"ל רשות השירות הלאומי אזרחי, ראובן פינסקי.

נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״מלאכת הקודש של מתנדבי ומתנדבות השירות חשובה מאין כמוה בכל עת ובכל שנה. אבל בשנה הזו, שאינה דומה לשום דבר שהיכרנו – על אחת כמה וכמה. המתנדבות והמתנדבים פעלו השנה כי שראינו בכל זירה, בכל תחום. בכל מקום שהחברה הישראלית הייתה צריכה – אתם וחבריכם הייתם; בנחישות, בשליחות, באמונה, במקצועיות, ולא פחות חשוב: במסירות, ברגישות ובאהבה – אהבת העם ואהבת האדם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

העשייה של השירות הלאומי-אזרחי – השנה, ובכלל – שיקפה עוד דבר חשוב: את הגיוון הרב של האוכלוסיות, האמונות, הדתות, השקפות העולם ואורחות החיים שמהן מגיעים המשרתות והמשרתים. אתם – פניה היפות של ישראל. הגיוון האנושי שלכם משקף הן את העושר של ההון החברתי שלנו, והן את ההוכחה שבפועל, בשטח, בעשייה – מעבר לוויכוחים ולמחלוקות, מעבר לשונות ולהבדלים בינינו – כולנו כאיש אחד, שכם אל שכם; כולנו עם אחד!״

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, אורית סטרוק: "גם בתנאים הקשים של המלחמה, קמתם ועשיתם מעשה, ניצבתם מלוא קומתכם והתנדבתם. ידעתם, שאתם יכולים להיות משמעותיים דוקא בעת החירום הזו, ומצאתם את הדרכים לעשות זאת. יזמתם, השקעתם, הגדלתם ראש, ושיניתם מציאות.

הגעתם אל המפונים בבתי המלון, אל הפצועים בבתי החולים, אל משפחות החטופים בימי האימה האיומים, ואפילו אל החוקרים במעבדות זיהוי החללים. חתרתם והגעתם אל המקלטים העמוסים כדי לנקות ולהשמיש אותם, אל הקשישים הבודדים שדוקא עכשיו צריך ללוות אותם, ואל משפחות המילואימניקים כדי להוריד מהעומס שעל כתפיהן. בכל מקום היצעתם עזרה, וזרעתם אהבה, אור ואחוה. חיבקתם והקשבתם, הרגעתם ותמכתם, שימחתם וחיזקתם.

פעלתם באחריות, בחריצות, באכפתיות, בתבונה ובמקצועיות. בכל מקום בו נגעתם – הרמתם את הרוח, הובלתם, ונתתם תקוה. ידעתם על בשרכם את מוראות המלחמה, לעתים באופן הכואב ביותר, ובכל זאת המשכתם בתפקידיכם, וחיזקתם את החזית האזרחית בישראל באחת משעותיה הקשות ביותר. אנו מברכים אתכם שתזכו להמשיך ולפעול לאורך כל חייכם ברוח השירות הלאומי בה התברכתם"

מנכ"ל רשות השירות הלאומי אזרחי, ראובן פינסקי: "גם בשנה זו, וביתר שאת, השירות הלאומי אזרחי מוביל בעשייה משמעותית לחיזוק החוסן החברתי הלאומי בחזית האזרחית. השנה, מצטייני ומצטיינות השירות הלאומי-אזרחי התבלטו בצורה בלתי רגילה והעניקו מענה מידי לכל המפונים במלונות, למשפחות השכולות, לחיילים והאזרחים הפצועים, בגופי הביטחון וההצלה, בבתי החולים, בחינוך ועוד.
עשרות ארגונים ביקשו להמליץ להצטיינות בפני הוועדה הבוחרת ושיבחו בצורה יוצאת דופן את מתנדבי השירות הלאומי אזרחי המהווים פסיפס ישראלי מרהיב – יהודים ודרוזים, חרדים וערבים, דתיים וחילונים, בנות ובנים, מתנדבים מאוכלוסיות מיוחדות וצעירים בסיכון, כולם שירתו השנה את המדינה בתקופה המאתגרת אליה נקלענו."

עוד אמר: "כל צעיר וצעירה בני 18 צריכים לשרת את המדינה, ואם קיבלו פטור משירות צבאי, ראוי שיצטרפו לשירות הלאומי אזרחי. מדינת ישראל זקוקה לנו היום יותר מתמיד!
אני מודה מקרב לב לנשיא המדינה מר יצחק הרצוג על אירוח המצטיינים בבית הנשיא, יחד עם כלל אזרחי ישראל אני מצדיע למצטיינים וללמעלה מ 19,000 המתנדבים והמתנדבות של השירות הלאומי-אזרחי ומפציר בהם להמשיך בשירות האומה כל החיים, זהו צו השעה."

שירות לאומי אזרחי - בית הנשיא
צילום: זהר מרדכי ומנחם קצבורג
שירות לאומי אזרחי - בית הנשיא
צילום: זהר מרדכי ומנחם קצבורג
שירות לאומי אזרחי - בית הנשיא
צילום: זהר מרדכי ומנחם קצבורג

Back to top button