מבזקיםצבא וביטחון

גלנט אישר להוסיף הכיתוב ״השם יקום דמו״ למצבות של חללי צה"ל

שר הביטחון יואב גלנט, אימץ היום את המלצת המועצה הציבורית להנצחת החייל בעניין הוספת הכיתוב ״השם יקום דמו״ (הי"ד), למצבות צבאיות של חללים שנפלו בקרב, שמשפחותיהם יבקשו זאת. השר אישר גם את ההמלצה להוסיף את הכיתוב ״זכרו לברכה״ על מצבות צבאיות של חללים, שמשפחותיהם יבקשו זאת. שר הביטחון הנחה את משרד הביטחון לפעול לתיקון התקנות להביאן לאישור ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כנדרש ע"פ החוק.

שר הביטחון גלנט הודה למערך הנפגעים בצה״ל, לאגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, ולחברי המועצה הציבורית להנצחת החייל על מלאכת הקודש אותה הם מבצעים במלחמה הקשה שנכפתה על מדינת ישראל. השר גלנט מביע את אמונו בשיקוליהם הערכיים ועבודתם המקצועית.

המועצה הציבורית להנצחת החייל בראשות הפרופ' שלמה מור יוסף, המורכבת מבני המשפחות השכולות והארגונים היציגים- 'יד לבנים' וארגון אלמנות ויתומי צה"ל, דנה היום (שלישי) בנושא לבקשת שר הביטחון יואב גלנט, על רקע בקשת משפחתו של סרן ישראל יודקין ז"ל, שביקשה להוסיף את הכיתוב 'השם יקום דמו' למצבתו הצבאית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המועצה הציבורית החליטה ברוב קולות כי הביטוי 'השם יקום דמו' הוא איננו ביטוי חריג, אלא משפט מקובל שהינו חלק מהאמונה היהודית. חברי המועצה שהשתתפו בדיון, המליצו לפעול לשינוי התקנות, כך שניתן יהיה להוסיף את הכיתוב 'השם יקום דמו' למצבות צבאיות של חללים שנפלו בקרב, למשפחות שיבקשו זאת. המועצה המליצה בהחלטתה להוסיף גם את האפשרות לכתוב 'זכרו לברכה' על גבי מצבות צבאיות, למשפחות שיבקשו זאת. כאמור, שר הביטחון יואב גלנט אימץ את המלצות המועצה.

בהודעה מטעמה המועצה העניקה גיבוי מלא לעובדי היחידה להנצחת החייל במשרד הביטחון והדגישה ש "מאז 7 באוקטובר עובדי ההנצחה הביאו למנוחות מאות חללי מערכות ישראל באופן ממלכתי ומכובד הראוי לכל הערכה. עובדי היחידה להנצחת החייל פעלו גם במקרה זה בהתאם לחוק ולתקנות, על אף הלחץ הציבורי."

הלווייה - הלויה - הלוויה - בית קברות - בית עלמין - חייל נהרג - חלל צה"ל - בית עלמין צבאי
אילוסטרציה. צילום: דובר צה"ל

Back to top button