מבזקיםפוליטי / מדיני

אב שכול: איך יכול להיות שבשעת מלחמה סטודנט מרים דגל של האויב?

הבוקר (שלישי) התקיים דיון בוועדת החינוך בנושא החוק להרחקת תומכי טרור מהאקדמיה, כולל סגירת תאים המסיתים לטרור. את החוק יזמה ח"כ לימור סון הר מלך בשיתוף עם האגף המשפטי בתנועת "אם תרצו". במהלך הדיון טענו נציגי המל"ג והאוניברסיטאות כי החקיקה המוצעת תפגע בחופש הביטוי, וכי אין צורך בחוק משום שמדובר בעבירה פלילית שבה מטפלת המשטרה.

איציק בונצל, אביו של סמ"ר עמית בונצל ז"ל, לוחם ומפקד בסיירת צנחנים שנפל בקרב בסג'עייה, זעם על נציגי האוניברסיטאות ואמר: ‏"איך יכול להיות שבשעת מלחמה סטודנט מרים דגל של האויב? נציגי האוניברסיטאות שיושבים פה וצחקקו מקודם, אתם לא מתביישים?"

רס"ן במיל. שי רוזנגרטן, סגן יו"ר "אם תרצו" וסטודנט באוניברסיטת תל אביב, אמר בדיון כי ישנן עבירות פליליות נוספות שעליהן האוניברסיטה מענישה גם בתקנון ברמה המשמעתית. למעט אוניברסיטת אריאל, בכל האוניברסיטאות לא אוסרים בתקנון על תמיכה בטרור, אמר, אך כן אוסרים על הטרדה מינית, השחתת רכוש, פגיעה בשמה הטוב של האוניברסיטה, הפרעות בשיעורים ובספריה ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רוזנגרטן טען כי: "מצד אחד האוניברסיטאות אומרות שזה עניין למשטרה, מצד שני הן כן רושמות בתקנון שלל עבירות פליליות שיש להן גם עונש משמעתי בתקנון. לא יכול להיות שדווקא תמיכה בטרור לא תופיע בתקנון. החוק לא היה נולד אם האוניברסיטאות היו פועלות בנושא! רק לפני מספר שבועות במסגרת הפגנה באוניברסיטה העברית, קראו סטודנטים לאינתיפאדה ולנקמה, ללא שום התערבות של המוסד! חייבים לשים לזה סוף".

ועדת החינוך – דוברות הכנסת

Back to top button