מבזקיםפוליטי / מדיני

קריאה ראשונה: הממשלה תוכל לתקצב שכר ותקנים נוספים במועצות דתיות

ועדת החוקה אישרה היום (שלישי) לקריאה ראשונה, הצעת חוק לפיה הממשלה תהיה רשאית לתקצב שכר ותקנים במועצות דתיות, נוסף על סכומי ההשתתפות שמקבלות המועצות הדתיות מהממשלה, לפי אמות מידה שיקבע השר לשירותי דת בהתייעצות עם שר האוצר. הממשלה תישא בהוצאות שכר ותקנים שאושרו כדין על פי אמות מידה שוויוניות עליהן יחליט השר לשירותי דת בהתייעצות עם שר האוצר, מבלי שיהיה בכך כדי לחייב את הרשות המקומית לשאת בהוצאות גבוהות יותר.

היו"ר ח"כ שמחה רוטמן תקף את עמדת נציגת החשב הכללי (חשכ"ל), שכינתה את נוסח הצעת החוק "גרסה מרוככת של חוק הרבנים": "המושג ריכוך של חוק הרבנים הוא ביטוי פוליטי המנוגד לעמדת הממשלה, השר והמשרד ולחשכ"ל אין שום מומחיות בחוק הרבנים".

רוטמן ציין: "הייתי שמח לנהל דיון על אופן בחירת הרבנים ורבני ערים, וגם עשינו זאת, איך ממנים ואיך מפסיקים כהונה. ניסינו לעשות הסדר שלם והייתה התנגדות לא עניינית ברובה וזעקות שבר, אבל עד שנעשה את ההסדר השלם, המצוקה שהשלטון המקומי והאזורי חווים, דורשת פתרון".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ מתן כהנא ( המחנה הממלכתי) אמר: "כשר הבנתי את הצורך בחוק הזה ואם היה לי עוד זמן הייתי מחוקק אותו. הוא בא לרפא מצב בו אנשים הזכאים למשכורת לא מקבלים אותה בגלל כל מיני אנומליות". ח"כ גלעד קריב (עבודה): "מה שמטריד הוא האפשרות שעל בסיס הסעיף הזה ייווצר עוד מסלול המאפשר לממשלה להרחיב דרמטית מספר של תקנים".

עו"ד אלעזר שטרן ( יש עתיד), סגן יועמ"ש הוועדה, אמר: "אין תקדים כזה בחקיקה. נוצרים שני ערוצי תקצוב חוקיים לאותו גוף." משרד האוצר: "אם אמות המידה יתאמו את התקציב הקיים לא יהיה בדבר הזה קושי גם ל-2024 ואם תהיה הרחבה, יהיה צורך בתוספת תקציבית". נציגת החשכ"ל ציינה: "אמות המידה השוויוניות מתפרסמות בניגוד להליך הרגיל של תמיכות, זה יתפרסם פעם אחת וילווה אותנו לעשרות שנים עד שהרבנים הללו יפרשו לפנסיה".

ועדת החוקה - שמחה רוטמן
צילום: דוברות הכנסת
ועדת החוקה
צילום: דוברות הכנסת
ועדת החוקה
צילום: דוברות הכנסת
ועדת החוקה - שמחה רוטמן
צילום: דוברות הכנסת
ועדת החוקה
צילום: דוברות הכנסת

Back to top button