מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר במליאה: בעל דירה רשאי להתקין בגג המשותף מתקן של חובב רדיו

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון מס' 78), התשפ"ד–2024 של חברי הכנסת אלי דלל, אופיר כץ וקבוצת חברי כנסת, המתיר לבעל דירה להתקין בגג הבית המשותף מתקן של חובב רדיו. תשעה חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.

מוצע לקבוע כי בעל דירה יהיה רשאי להתקין במקום סביר בגג הבית המשותף שהוא רכוש משותף, מתקן של חובב רדיו, בתנאים המנויים בהצעת החוק ובתנאי שלא הובעה התנגדות בכתב מצד רוב הדיירים בבית המשותף להתקנה או בתנאי שהמפקח לא אסר את ההתקנה, לאחר בחינת פנייה של אחד מדיירי הבניין. מוצע לקבוע כי ההתקנה והתחזוקה תהיה על חשבונו של הדייר המתקין ויהיה עליו להסיר את המיתקן בנסיבות הקבועות בחוק.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "חוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב–1982 קובע הסדרים אחדים לעניין התקנת מיתקני תקשורת שונים ברכוש המשותף בבית משותף, וביצירת איזון בין המבקש לעשות שימוש ברכוש המשותף כאמור לבין זכויותיהם הקנייניות של שאר בעלי הדירות בבית המשותף. הצעת החוק המתפרסמת בזה מבקשת לקבוע הסדר לעניין בעל דירה בבית משותף המבקש להקים תחנת חובבים לשימושו על גג הבית המשותף, שהוא רכוש משותף"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button