מבזקיםפוליטי / מדיני

"המשטרה תחליט לא לעצור רוצחים כי תנאי הכליאה לא נאותים מספיק?"

השרה מאי גולן כתבה לפני זמן קצר (רביעי) ברשתות החברתיות בעקבות שחרור מנהל בית חולים שיפא ותגובות השר בן גביר וראש השב"כ רונן בר.

מאי גולן: "קראתי בעיון את מכתבו של ראש השב"כ רונן בר, וע"מ לוודא שלא התעוררתי במדינה אחרת או שמא הייתה טעות בחותם המכתב (שמתאים יותר למבקר המדינה/שב"ס), ניגשתי לקרוא את חוק השב"כ שוב. ‏ובכן, להלן לשון חוק; ‏עיקרי תפקיד השב"כ: 1. סיכול טרור 2. אבטחת אישים 3. סיכול טרור פנימי 4. חקירות 5. מתן סיווג בטחוני.

עוד כתבה: "‏תפקידי שב"ס: ‏השב"ס אמון על מתקני הכליאה בישראל. ‏אני סמוכה ובטוחה שבעת הזו לראש השב"כ ישנה עבודה רבה ומורכבת אל מול האתגרים אשר נכפו על מדינת ישראל, ולכן אני לא חושדת בשום צורה שהוא מבקש להרחיב את עבודתו ולהרחיב את תפקידו להיות אמון על רווחתם של הרוצחים שעליהם הוא אחראי בכל עניין של מעצר וחקירה, או שמא לקבל את הייעוץ המשפטי לגבי כליאתם (בנוסף לדאגותיו לדין חקירתם תחת סמכותו), השב"כ – תפקידו לבצע את תפקידו, ושב"ס הוא זה שאמור להתריע על מצוקות כליאה או מצוקות אחרות;"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היא הוסיפה: "‏היעלה על הדעת שבמדינת 'הכל מותר' וניכוס סמכויות – המשטרה תחליט מחר לא לעצור אנסים ורוצחים רק כי הם חושבים שתנאי הכליאה שלהם לא נאותים מספיק..? ‏עם כל הכבוד לחיבוק של התקשורת וארגוני מחאת השמאל ולכל מי שתוקף ולא חושב על כך, ראוי להביא לידיעתכם כי יש פה שר – שבמקרה הוא גם עו"ד שיודע לקרוא את הוראות החוק הישראלי והבינלאומי היטב, ושאכן זו מדיניותו ואותה צריך לכבד ולקיים."

גולן סיכמה: "‏אגב, רק חסר באמת שבמוצ"ש, יתווסף לטרלול סעיף חדש בקפלן: "שב"ס של בן גביר פוגע במחבלים ועד שלא יחזיר את הפיתות והכבשים – אנחנו לא מתנדבים וזורקים לפידים" כל זה כמובן בליווי שירת הברבור: 'בושה'…"

ח"כ מאי גולן
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button