מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר בטרומית: איסור על פיטורין בשנת השכול הראשונה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק משפחות חיילים שנספו במערכה (תגמולים ושיקום) (תיקון – איסור פיטורים של בן משפחה בשנת השכול הראשונה) של חברת הכנסת דבי ביטון. 27 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת העבודה והרווחה.

מוצע כי בן משפחה של חייל שנספה במערכה או של מי שנהרג בפעולת איבה לא יפוטר ממקום עבודתו ולא יוצא לחופשה ללא תשלום בתוך השנה הראשונה לנפילתו של החייל, אלא אם ניתן לכך היתר מוועדת התעסוקה, ובלבד שהוא עבד אצל אותו מעסיק או באותו מקום עבודה ששה חדשים לפחות. עוד מוצע לקבוע כי ניתן יהיה להטיל עיצום כספי בשל פיטורים כאמור.

השר עמיחי אליהו, בשם שר הביטחון: "מערכת הביטחון תומכת בהרחבת זכויותיהם של המשפחות השכולות שהקריבו את היקר להן מכל על הגנת המדינה, העם והארץ. שנת השכול הראשונה טומנת בחובה התמודדות עם מציאות חדשה כואבת ומורכבת המצדיקה את ההגנה מפני פיטורין כמוצע בחוק. הממשלה החליטה לתמוך בקריאה טרומית ובלבד שקידומה ייעשה בהסכמת משרד הביטחון, המשפטים והאוצר".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "כיום לא ניתנת בחקיקה לבן משפחה של חייל שנספה במערכה הגנה מפני פיטורים ממקום עבודתו למעט הגנות מסוימות בעת הגעה לגיל פרישה ולאחר השמה במקום עבודה לפי תקנות העסקת בני משפחות חיילים שנספו במערכה, התשי"א–1951. בפועל קיימים מקרים שבהם משפחות שכולות נאלצות להתמודד עם גזירת פיטורים ממקום העבודה, נוסף על האבל בשל אבדן החייל".

דבורה דבי ביטון
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

Back to top button