מבזקיםצבא וביטחון

התקדמות נוספת בפרויקט לשידרוג והרחבת מעברי קו התפר

טקס חנוכת המעבר החדש התקיים היום (רביעי) במעמד שר הביטחון, יואב גלנט, מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר וראש המועצה האזורית גוש עציון, ירון רוזנטל. בחנוכת המעבר השתתפו גם המשנה למנכ"ל משרד הביטחון, מרדכי בניטה, ראש מנהלת גבולות ותפר, תא"ל ערן אופיר, סמנכ"ל וראש אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, ארז כהן, ראש רשות המעברים, איתן יצחק, ראש מנהלת קשת צבעים בצה"ל, תא"ל עופר הינדי, הסגן הבכיר לראש אגף התכנון, ערן בכר ובכירים נוספים.

הרחבת מעבר מזמוריה היא חלק מפרויקט רחב שמקדם משרד הביטחון בהיקף של מאות מיליוני ש"ח, לשדרוג 16 מעברים לאורך קו התפר. מעבר מזמוריה מצטרף למעברים רנטיס, חוצה שומרון, אייל ותרקומיא שהורחבו בחודשים האחרונים. התכנית כוללת גם את המעברים: חשמונאים, גלבוע, המנהרות, אליהו, תאנים, הל"ה, א-זעיים, מיתר ועוד.

שר הביטחון יואב גלנט: "אנחנו חונכים היום את המעבר החדש במזמוריה, הביצוע של משרד הביטחון, מנכ"ל משרד הביטחון יחד עם ראש המועצה וכל מי שלוקח כאן חלק. חניכת המעבר הוא חלק מתוכנית עבודה נרחבת של מעברים רבים בכל יהודה ושומרון ועוטף ירושלים. זה חשוב לנו על מנת לאפשר מרקם חיים תקין ובטוח לכל התושבים, ככה שיחושו במינימום עומס, בתחושת ביטחון גבוהה.את מיזם הרחבת המעברים התחלנו לפני שנה וחצי, אנחנו ממשיכים את הפעולה אל תוך שנת 2025 ובסיומה כולם יחושו ברווחה, כבר עכשיו התוצאות מרשימות מאוד וביטחון האזרחים עולה. אני מודה למנכ״ל משרד הביטחון, למנהלת גבולות ותפר, למועצה האזורית גוש עציון ולכל השותפים שלקחו חלק בפעולה החשובה״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר: "למרות שמאז 7 באוקטובר משרד הביטחון מוביל משימות אדירות, לא עצרנו לרגע את קידום ביצוע התוכנית לשדרוג המעברים לאורך קו התפר. הפרויקט שעליו הנחה שר הביטחון, עם כניסתו לתפקיד, הינו צורך ביטחוני מובהק. במקביל גם נדרש לעשות הכל כדי לחזק את ביטחון ההתיישבות ובכלל כך להקל את התנועה במעברים לתושבים.
התכנית היא דו- שלבית. שלב ראשון מיידי בהיקף של כחצי מיליארד ש"ח, שמשרד הביטחון לקח על עצמו מתקציבו. במקביל, אנו פועלים יחד עם המל"ל ומשרדי הממשלה לקדם את השלב השני של תכנית מעברים לאומית ורב-שנתית, שתיתן מענה מתקדם לשנים רבות קדימה".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, ירון רוזנטל הודה לכל העוסקים במלאכה ואמר: "לא מדובר במחסום, אלא במעבר. יתרה מכן, זהו מעבר דו סתרי, בו נוסעים מירושלים למזרח גוש עציון ומהגוש לבירה. ההתיישבות במזרח גוש עציון שומרת על מדבר יהודה, וחשוב לחזק אותה, במגוון דרכים כמו במעבר הזה". לפרויקט שדרוג המעברים שותפים אגף התכנון ואגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, פיקוד המרכז בצה"ל, רשות המעברים, מנהלת גבולות ותפר והמנהל האזרחי.

גלנט
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
גלנט
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
גלנט
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
מעבר מוזמריה
צילום: מנהלת גבולות ותפר, משרד הביטחון
צילום: מנהלת גבולות ותפר, משרד הביטחון

Back to top button