מבזקיםפוליטי / מדיני

הכנסת דחתה הצעת החוק של חה״כ מיכאלי להגבלת כהונת ראש הממשלה

היום (רביעי) דחתה מליאת הכנסת ( 49 בעד מול 51 נגד) את הצעת החוק של ח יו״ר העבודה לשעבר, חה״כ מרב מיכאלי, לפיה כהונת ראש ממשלה תוגבל לשתי קדנציות. חה״כ מיכאל אמרהי: ״הגבלת כהונה הייתה דרושה הרבה שנים, היום, אחרי נזקי שלטון נתניהו, היא דרושה כאוויר לנשימה למדינת ישראל.

זאת הפעם השביעית שאני מעלה את הצעת החוק הזו, ואילו הייתה בחוק הישראלי הגבלת כהונה, אילו דברים איומים היו נחסכים ממדינת ישראל. אסון שבעה באוקטובר. חמאס לא היה גדל ומתעצם. לא היו לנו 120 חטופות וחטופים בעזה ועשרות אלפי מפונות ומפונים מביתן/ם. לא היו לנו אישומים בינלאומיים וסנקציות. לא הייתה לנו הפיכה משטרית שמאיימת על מדינת ישראל."

"לא הייתה לנו איראן על סף גרעין, לא היה לנו את בן גביר כשר לביטחון לאומני והשתלטות הכהניזם על הכנסת. לא היה לנו נאום גזעני ״הערבים נוהרים לקלפיות״ וחוק הלאום שמנציח את אי השוויון. לא היו ניסיונות להרוס את בית המשפט כדי שנתניהו יוכל להישאר בשלטון למרות כתבי האישום."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מיכאלי סיכמה: "כוח הוא דבר משחית, כח מוחלט משחית באופן מוחלט. כל מה שהזהרתי מפניו קרה עם שלטון נתניהו המתמשך. באופן הכואב ביותר נוכחנו כמה דחוף להגביל כהונת ראש ממשלה.״

מרב מיכאלי. צילום: דוברות מפלגת העבודה
מרב מיכאלי. צילום: דוברות מפלגת העבודה

Back to top button