מבזקיםמשפטי/פלילי

הסוף ל״הרצחת וגם ירשת״, הצעת חוק הירושה עברה בקריאה שנייה ושלישית

בתמיכת קואליציה ואופוזיציה, הצעת חוק הירושה שיזם יו״ר ועדת החוקה חה״כ שמחה רוטמן עברה היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת ותיכנס לספר החוקים של מדינת ישראל. הצעת החוק קובעת כי מי שהורשע על שגרם במתכוון למותו של המוריש או שניסה לגרום למותו, יהיה פסול מלרשת אותו, וזאת ללא תלות בשאלה האם הורשע ברצח בדין הפלילי בעניינו.

בית המשפט יוכל במקרים חריגים בהם השתכנע כי זה היה רצון המוריש, לסייג את פסלות הירושה. עוד לפי הצעת החוק, אם מי שנפסל לרשת הוא ילדו של המוריש, ילדיו יוכלו לרשת את חלקו במקומו. עם זאת, ילדי קרוב משפחתו של מי שרצח או ניסה לרצוח לא יוכלו לרשת, אלא אם קבע בית המשפט אחרת. כמו כן, מוצע לקבוע כי בית המשפט יוכל להורות על כך שהיורש לא יוכל לפעול לשינוי מצב הזכויות בנכסים ולא יוכל להשתמש בחלקו בירושה עד לסיום ההליך הפלילי או עד להחלטה של בית המשפט לעניין פסלות.

ח"כ שמחה רוטמן: ״הצעת החוק הנוכחית מגלמת עשיית צדק של ממש ומתקנת עוול היסטורי. העיקרון המוסרי של ׳הרצחת וגם ירשת׳ מצוי בדי אם איי של עם ישראל. המוסריות והערכיות הניבטות מן החוק מקדשות את רצונו של המוריש לאחר מותו״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יוזמת החוק חה״כ דבי ביטון: ״מדובר בבשורה גדולה. אנחנו פעלנו יחד והגשנו את הצעת החוק החשובה הזו וזוהי הזדמנות להודות לחה״כ שמחה רוטמן שנרתם וקיים את הדיונים בנושא״.

מליאת הכנסת - כנסת ישראל
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ׳

Back to top button