מבזקיםפוליטי / מדיני

חה״כ דבי ביטון: "אמש בשעת לילה מאוחרת, קרה רגע מיוחד ומרגש עבורי"

חה״כ דבי ביטון (יש עתיד) פרסמה הבוקר (חמישי) פוסט ברשתות החברתיות ובו התייחסה להצעת חוק הירושה שעברה אתמול בכנסת.

"אמש בשעת לילה מאוחרת, קרה רגע מיוחד ומרגש עבורי" כתבה חברת הכנסת ביטחון והוסיפה, "הצעת חוק לתיקון חוק הירושה עברה בקריאה שניה ושלישית ונכנסה לספר החוקים של מדינת ישראל. זה התחיל שבועיים בלבד אחרי שנבחרתי לכנסת ה-25. הגיעו ללשכתי יו"ר ארגון משפחות הנרצחות והנרצחים הגב׳ לרה צינמן ביחד עם עו״ד דין רותי אדלר, היועצת המשפטית של הארגון ושיתפו אותי בעוול הכי גדול שאני מכירה "הרצחת וגם ירשת" משמע מי שרוצח את בן או בת זוג יוכלו לרשת את חלקו ורק גזר דין ימנע זאת ."

"כידוע גזר דין במדינת ישראל לוקח ממוצע כשלוש שנים ויותר מה שנותן לרוצח די זמן לעשות כרצונו בחלק הירושה של מי שרצח. סוגייה זו מבחינתי צעקה לשמיים ביחד עם היועצת הפרלמנטרית שלי ועו"ד עמלנו על ניסוח חוק שמאפשר לבית המשפט כבר עם הגשת כתב האישום למנוע כל שימוש בחלק הירושה של הנרצחת /נרצח ובכך למנוע עוולה רבת שנים." ציינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היא הוסיפה כי "בהליך זה פגשתי את ליאור אחיה של יפית פוריאן ז"ל ואריאל בר בתה של רחל אייזנשטט ז"ל שנרצחה ע"י בעלה בצוואתה הורישה לו את חלקה. אין ספק שרחל לא פיללה שבעלה ירצח אותה, שכן ספק אם הייתה רוצה להוריש לו דבר מה. האבסורד שטרם החוק דווקא הרוצח מנהל את נושא הנכסים של הנרצחת מהכלא."

חה״כ דבי ביטון
ארכיון. צילום: אלעד גוטמן

היא הוסיפה לספר כי "אמש וטרם ההצבעה נפגשתי עם אריאל בר בתה של רחל שהתרגשה מאוד מעצם העובדה שהחוק יעבור בקריאה שלישית וסיפרה לי כי כבר שנים הם מנסים להעביר חוק זה ונדחו. תם ולא נשלם אמשיך לפעול בכל דרך לתקן עוולות משפטיות למען המשפחות והיתומים."

לסיום כתבה: "ברצוני להודות ליו״ר ועדת החוקה, חוק ומשפט על הבנת החשיבות בהשלמת הליך החקיקה. מודה ליו״ר ארגון משפחות נרצחים ונרצחות לרה צינמן, לעו״ד רותי אדלר, היועצת המשפטית של הארגון שהביאו לפתחי את הצעת החוק החשובה הזו ונתנו לי את הזכות לקדם אותה יחד איתן וליועצת הפרלמנטרית המקצועית שלי לשעבר קורל רים שליוותה את הליך החקיקה. תודה על הזכות!"

חה״כ דבי ביטון
חה״כ דבי ביטון. צילום: דוברות

Back to top button