צרכנות

מה כדאי לדעת לפני שבוחרים מזנון ושולחן מעוצב?

הסלון הוא לא פחות מהלב הפועם של הבית. אמנם, אם הסלון הוא הלב הפועם של הבית – הרי שהמזנון הוא הלב הפועם של הסלון, ובהתאם לכך – בחירת מזנון ושולחן מעוצב היא ללא כל ספק אחת הבחירות החשובות ביותר שנעשה כאשר נעבור לבית חדש או לחילופין, נעצב מחדש ונשפץ את הבית הקודם. עם זאת, יש לא מעט דברים שחשוב לדעת לפני שנבחר – ועליהם החלטנו להסביר לכם במהלך כתבה זו.

 

איזה גודל כדאי לבחור כאשר נחפש מזנון ושולחן מעוצב?

 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כל בחירה אחרת, גם כאשר נחפש מזנון ושולחן מעוצב אחד הדברים החשובים ביותר הוא הגודל. למעשה, ניתן להגיד כי בחירת הגודל אמורה להיות בהתאם לגודל חלל החדר. כאשר נבחר רהיט חדש (מזנון ושולחן במקרה זה), עלינו לוודא קודם לכן כי הגודל שלו ביחס דומה לגודל החלל בו הוא ממוקם, כך שנוכל ליהנות מניצול מקסימלי של מרחב מבחינה פונקציונלית. מזנון קטן שיעמוד בחלל רחב וגדול יוצר תחושה לא מאוזנת, ומנגד מזנון גדול עם נוכחות מסיבית מדי בתוך חלל קטן יוצר לנו תחושה של צפיפות – איזון הוא המפתח.

 

בחירת הסגנון של מזנון ושולחן מעוצב

 

אחרי שבחרנו את המידות שלנו, הגיע הזמן לעבור לחלק העיקרי – העיצוב. הסגנון העיצובי של רהיט חדש הוא חלק חשוב לא פחות ממידותיו. תמיד נרצו לבחור בדגם האופטימלי עבורינו, אך לפני כן עלינו לחשוב איזו אווירה היינו רוצים לייצר בסלון שלנו. כך לדוגמא, עבור אווירה יותר אלגנטית נוכל לבחור מזנון משולב בספרייה, ועבור אווירה יותר ביתית וחמימה נוכל לבחור רהיט מעץ אורן לצורך העניין. אחד המשתנים החשובים ביותר כאן הוא הצבע כמובן.

 

מאפיינים מיוחדים

 

כדאי לשקול לבחור מזנון עם מאפיינים מיוחדים שיכולים להועיל מאוד עבור השימושים השונים שלנו. כך לדוגמא, נוכל למצוא היום מגוון דגמים של מזנון עם פונקציית טריקה שקטה, ואילו מדובר ביתרון של ממש שיכול להועיל לרוב האנשים.

 

איפה לשים את המזנון החדש שלנו?

 

אז בחרנו מזנון שמגיע עם שולחן מעוצב, ואנחנו מרוצים מהרכישה שלנו. עכשיו ניתן לבחור את האזור בו נציב אותו. באופן כללי, לפי עקרונות עיצוב הפנים הבסיסיים ביותר עלינו לשמור על מרווח של לפחות 70 ס"מ בין האזור בו המזנון מוצב לבין הרהיט הקרוב ביותר אליו, בין אם מדובר באחת הכורסאות או בכלל בשולחן קפה (או בשולחן המעוצב שקיבלנו לצד המזנון החדש שלנו). מרחב כזה מאפשר לנו ליהנות ממעבר מרווח, קליל ונוח בסלון שלנו – וזהו אחד הדברים החשובים ביותר. מעבר לכך, אם בקצה המעבר יש פתח כמו דלת כניסה או מעבר למסדרון, רצוי להקדיש לפחות 90 ס"מ בין המעבר למזנון על מנת לוודא שיש מספיק מרחב תנועה.

Back to top button