חדשות הארץמבזקים

השריפה בשכונת גילה בירושלים – נבדק חשד להצתה

הבוקר (חמישי) סמוך לשעה 10:30 התקבל דיווח במוקד 102 של כבאות והצלה מחוז ירושלים על שריפת עצים וצמחייה בוואדי הסמוך לבתי רחוב שמיר הנמצא בשכונת גילה בירושלים.

29 צוותי כיבוי והצלה מכלל תחנות המחוז ומחוזות שכנים (יו"ש ומרכז) בסיוע ארבעה מטוסים מטייסת אלעד של כבאות והצלה לישראל, הוזנקו למקום וזיהו שריפה מפותחת המתקדמת במהירות אל בתי השכונה ומאיימת לפגוע בהם. לוחמי האש נאבקו ממושכות בלהבות, ובלמו בגופם פגיעה קשה בבתי השכונה, במבני ציבור, בבתי כנסת ובחיי אדם.

במקביל לשריפה בגילה, התלקחו עוד מספר מוקדי שריפה בשכונות סמוכות לשריפה ונבדק חשד להצתה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן, כוחות משטרת ישראל סייעו רבות ללוחמי האש בשטח, פינו את האזרחים מהבתים והבניינים הסמוכים לשריפה, ופעלו בשת"פ עם לוחמי האש כדי למנוע פגיעה בחיי התושבים. שני אזרחים פונו על ידי כוחות מד"א ירושלים לקבלת טיפול רפואי וכן תינוקת טופלה במקום על ידי כוחות הרפואה במקום.

מפקד מחוז ירושלים טפסר שמוליק פרידמן שפיקד על האירוע סיפר "סמוך לשעה 10:30 קיבלנו דיווח על שריפה גדולה שהתפתחה בפארק בשכונת גילה וסיכנה את הבתים שבסמוך. הזנקנו למקום, עשרות צוותים, כולל סיוע חוצה מחוזות וכן מטוסי כיבוי שסייעו מהאוויר ללוחמי האש בקרקע, בשעה שהם נאבקו בלהבות הענק בחום הכבד, ומנעו את התפשטות האש אל בתי השכונה".

מפקד המחוז המשיך כי "בנוסף, לוחמי האש, בסיוע כוחות גדולים של משטרת ישראל, פעלו לפנות את התושבים המתגוררים בסמוך לשריפה. בזכות תגובה מהירה ועוצמתית של לוחמי האש הושגה שליטה יחסית מהירה באירוע, שיכול היה להסתיים באופן קשה הרבה יותר".

ענף ההסברה של כבאות והצלה לישראל שבים ומזכירים לציבור: יש להישמע להנחיות צו הנציב האוסר על הדלקת אש בשטחים פתוחים בכל רחבי הארץ. וכן יש לדווח למוקד 102 של כב"ה על כל אירוע של אש או עשן.

בכבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים נפתחה חקירה לבירור נסיבות פרוץ השריפה.

כבאות והצלה - שריפה - ירושלים
צילום: אריק אבולוף-כב"ה מחוז ירושלים
כבאות והצלה - שריפה - ירושלים
צילום: אריק אבולוף-כב"ה מחוז ירושלים
כבאות והצלה - שריפה - ירושלים
צילום: אריק אבולוף-כב"ה מחוז ירושלים
כבאות והצלה - שריפה - ירושלים - קצין כיבוי
צילום: אריק אבולוף-כב"ה מחוז ירושלים

Back to top button