מבזקיםפוליטי / מדיני

מאבק ביוקר המחיה: צעד נוסף למימוש רפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (חמישי) את ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה בראשותו, במשרד רה״מ בירושלים. בפתח הדיון, הוצג לראש הממשלה ולשרים סטטוס התקדמות החקיקה של "מה שטוב לאירופה, טוב לישראל".

לאחרונה אישרה הוועדה את רפורמת ״מה שטוב לאירופה טוב לישראל״ בתחומי המזון, תמרוקים, ומוצרי חשמל, שנמצאים כעת בהכנה לקראת קריאה שנייה ושלישית בכנסת וצפויים לעבור עד סוף המושב.

היום אישרה הוועדה פה אחד את הצעת ראש הממשלה נתניהו, שר הכלכלה ברקת ושר האוצר סמוטריץ' וקבעה שלראשונה, התקינה האירופית תחול באופן אוטומטי ותגבר על כל תקן ישראלי קיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החקיקה תאפשר ייבוא של עשרות מוצרי צריכה כגון: חיתולים, אבקות כביסה, נוזל לניקוי כלים, מחשבים, מוצרי חשמל ביתיים, טלפונים ניידים, טלוויזיות, מחשבים, מכשירי מטבח, תנורי בישול, עגלות ומיטות לתינוקות, צעצועים, מכונות ומייבשי כביסה, כלי זכוכית וקרמיקה, משחות ניקוי, מנורות ועוד, ובנוסף תבטל מגבלות קיימות על השימוש במוצרים הללו בענף הבניה, התעשייה וענפים נוספים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "הממשלה הזאת העבירה חוק היסטורי, שמה שטוב לאירופה טוב לישראל. זה אומר שבמזון ותמרוקים ובדברים אחרים – בעצם פתחנו את השוק. עשינו את זה גם בתחומים אחרים, אבל יש חור, יש לאקונה. אלו שכבות שכבות של בירוקרטיה במהלך השנים שאנחנו רוצים לתקן אותן עכשיו בתהליך שאנחנו נקדם כדי לאפשר ייבוא מוצרים לתינוקות, מוצרי חשמל וייבוא מוצרים אחרים, שיוכלו גם להיות מותקנים במדינת ישראל. כמובן התחרות תוריד מחירים בתחומים רבים נוספים. אני מודה לשרים על המאמץ שהם עושים כדי לאחד את הממשלה למען קיצוץ הבירוקרטיה שעולה לאזרח כסף ומכבידה על הכיס של אזרחי ישראל".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "הממשלה עושה היום צעד נוסף ומשמעותי לעבר מימוש רפורמת ״מה שטוב לאירופה טוב לישראל״. אני שמח שוועדת השרים קיבלה את עמדתי להפוך את החוק לכזה שיחול על כל התקינות הקיימות באופן אוטומטי, למעט תקינות שיפורטו ספציפית ככאלה שמחויבות בהחרגה. כפי שאמרתי פעמים רבות, המאבק ביוקר המחיה הוא מאבק מבני שמחייב אותנו לתקן נורמות מעוותות שהתקבעו בישראל במשך שנים רבות והנציחו את הריכוזיות ואת שליטת המונופולים בשוק. יחד עם ראש הממשלה, שר הכלכלה וחברי הממשלה אנחנו נחושים להיאבק ביוקר המחיה ולחזק את חוסנה של הכלכלה הישראלית".

שר הכלכלה ניר ברקת הוסיף: "אנחנו עושים היום צעד משמעותי נוסף בדרך להשלמת המהפכה הכלכלית מהגדולות שידעה מדינת ישראל. מהפכת מה שטוב לאירופה טוב לישראל תפתח את השוק הישראלי לתחרות אמיתית שתוריד מחירים. הרפורמה מביאה בשורה אדירה לאזרחי ישראל כך שכל משפחה תוכל לחסוך 500 ש״ח בחודש ו-6,000 ש״ח בשנה. אנחנו למעשה פותחים את ישראל לעשרות אלפי מוצרים זולים מאירופה, בלי חסמים, בלי תקנים מיותרים ובלי שליטה של המונופולים והקרטלים. אני מודה לראש הממשלה על ההובלה והתמיכה, לשר האוצר וכמובן לחבריי השרים. אנחנו עושים יחד היסטוריה".

ישיבת ממשלה
צילום: קובי גדעון / לע״מ
ישיבת ממשלה
צילום: קובי גדעון / לע״מ
צילום: דוברות שר הכלכלה

Back to top button