חדשות הארץמבזקים

הצעיר שנדבק באמבה נדירה נאבק על חייו, המחלה אובחנה תוך 48 שעות

גבר בן 26 שטייל בארץ נדבק באמבה נגלריה פאולרי. מדובר בשכיחות של 10 מקרים בשנה בארצות הברית והמקרה השני בארץ אי פעם. המטופל אושפז בבית חולים השרון ביום שלישי השבוע עם תסמיני חום, כאבי ראש והקאות כאשר הוא בהכרה מלאה, מצבו התדרדר במהירות והופיעו תסמינים נוירולוגים. בבית החולים השרון ביצעו סדרת בדיקות מהירה ומקיפה והגיעו לאבחנה הנדירה, בעקבותיה אתמול בשעות הלילה הוא הועבר לבית החולים לבילינסון לטיפול נמרץ במחלקה הנוירוכירורגית בבילינסון.

ד"ר עיינה דביר רופאה בכירה ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי בבילינסון: "זו מחלה כל כך נדירה שלרוב היא כלל לא תהיה בסל האפשרויות שבהן חושדים. המקרים לא רבים ולצערנו בגלל הנדירות של המחלה היא לרוב מזוהה רק לאחר המוות. האבחנה המהירה של ד"ר תמר גוטסמן מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית חולים השרון והמעבדה המיקרוביולוגית בבילינסון, אפשרה לנו להתחיל טיפול מהר במספר סוגים של תרופות, בתקווה שאלו יציל את חייו של המטופל הצעיר, אנו מגדירים את מצבו קשה אבל יציב ועדיין בסכנת חיים."

עוד הוסיפה ד"ר דביר: "לאור העובדה שזה בסך הכול המקרה השני בארץ ושגם המקרים העולמיים לא רבים, האבחנה מדהימה עוד יותר, כרגע אנו עסוקים בלהציל את חייו של המטופל אבל אין ספק שזה מקרה שעוד יילמד."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החשד בבתי החולים השרון ובילינסון החל להתעורר לאחר בירור שנעשה עם המשפחה והמטופל, שסיפרו כי הם שהו בקרבת מקורות מים טבעיים. האמבה "נגלריה פאולרי" משגשגת במים חמים מעל 35 מעלות צלזיוס ועד 42 מעלות צלזיוס ובמרבית המקרים לא יקרה דבר לרוחצים במקורות המים בהם האמבה נמצאת. המקרה הראשון של נגלריה בישראל היה באוגוסט 2022 בבית החולים פוריה, שבתוך ימים הביאה למותו של המטופל.

אילוסטרציה. צילום: Image by marionbrun from Pixabay

Back to top button