טיוליםמבזקים

כ- 35 אלף מטיילים פקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים

סוף השבוע הוציא את עם ישראל לטבע, כ-35 אלף מטיילים פקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. בין הגנים הבולטים: גן לאומי גן השלושה, גן לאומי תל אשקלון, וגן לאומי תל אפק. כ-2,500 מטיילים בילו את הסופ"ש בחניוני הלילה של הרשות, בין החניונים מובילים: מעין חרוד, מצדה מערב ואפק.

גן לאומי גן השלושה (הסחנה) מסכם היום שבוע כ'גן ירוק' – במהלך סוף השבוע האחרון, ביקרו בגן כ-4,300 מבקרים מבקרות.

אסף דורי, מנהל גן לאומי גן השלושה: "גן לאומי גן השלושה משלים שבוע מאז הפך לגן ירוק – שיפור חווית הביקור והוצאת המנגלים מתחומי הגן. אנחנו והמבקרים כבר רואים את השינוי המסתמן, הקהל קשוב וממלא אחר ההנחיות, המבקרים מציינים כי הם חווים חוויה חיובית ונעימה, אחרים ציינו כי הגיעו במיוחד לאחר ששמעו על הוצאת המנגלים מהגן. צוות האתר ממשיך בהיערכות לשיפור חווית המבקרים, פונו עשרות מנגלים ומתקני איסוף גחלים מהגן, אנחנו משלבים הסברה ושילוט לקהל הרחב המסביר את התקנות החדשות, נמשיך לפעול בנחישות על מנת לוודא שכלל המבקרים שומרים על הכללים. אנחנו מזהים שכמות האשפה הנאספת הצטמצמה ורואים את התגשמות החזון לגן נקי, אוויר נקי וחווית ביקור טובה יותר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מזי מגנאג׳י, מנהלת אגף ההסברה ברשות הטבע והגנים: "אחרי חודשים של הסברה בשטח ובתקשורת – השבוע הגן הלאומי גן השלושה החל לפעול כגן ירוק והתגובות של הציבור משמחות ומחממות לב. פגשתי משפחות ומבקרים שהגיעו לאתר מכל רחבי הארץ ורובם ככולם מביעים תמיכה רבה בהפיכתו של האתר לגן ירוק. מבקרים מספרים שזה תענוג להגיע ולנשום אוויר צלול והאווירה באתר הפכה להיות נהדרת ומסבירת פנים. במהלך היום ראיתי עשרות משפחות יושבות לפקיניק אין תחושה של חוסר – להיפך, כולם מאוד מרוצים."

השמורות נפתחו למבקרים- שמורות הטבע יהודיה, משושים וגמלא נפתחו למבקרים במהלך השבת, אחרי שנסגרו ביום חמישי האחרון בעקבות השריפות הרבות שהתחוללו באזור.

פינוי מתקני איסוף הגחלים
פינוי מתקני איסוף הגחלים. צילום: אסף דורי, רשות הטבע והגנים
פינוי מתקני איסוף הגחלים
פינוי מתקני איסוף הגחלים. צילום: אסף דורי, רשות הטבע והגנים
רשות הטבע והגנים
צילום: מזי מגנאג'י, רשות הטבע והגנים
צילום: מזי מגנאג'י, רשות הטבע והגנים
צילום: מזי מגנאג'י, רשות הטבע והגנים

Back to top button