צרכנות

הצפה בבית? כך תפעלו נכון ותמנעו נזקים כבדים

 

קרדיט תמונה FREEPIK

מי שאי פעם נאלץ להתמודד עם הצפה בבית יודע עד כמה החוויה הזו יכולה להיות מטלטלת, בין אם הסיבה להצפה נובעת מנזילת צנרת מים, בעיות איטום או חדירת מי גשמים. דווקא ברגעים אלו חשוב לזכור כי פעולה מיידית ויעילה היא חיונית כדי למזער נזקים ולהבטיח חזרה מהירה לשגרה. אז מה צריך לעשות כדי להתמודד עם הצפה בבית? נעבור על הצעדים הקריטיים הראשונים.

תגובה מיידית

ראשית כל, עם גילוי ההצפה יש לפנות את המקום מאנשים – הצפה בבית מהווה סיכון בטיחותי, היות והמים עלולים לבוא במגע עם תשתית החשמל, או עם מכשירי חשמל, ולגרום להתחשמלות. לאחר מכן, יש לנתק את אספקת החשמל ואת אספקת המים כדי למנוע סכנות בטיחותיות נוספות וכדי לעצור את המשך ההצפה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

איתור מקור הנזילה ותיקונה

לאחר שנקטתם בצעדי הבטיחות הראשוניים, יש למצוא את הנזילה או הדליפה שממנה התרחשה ההצפה. הצפה יכולה להתרחש עקב מגוון גורמים, החל מבעיות בצנרת ועד לאיטום לקוי, ולכן ייתכן בהחלט ויהיה צורך בהזמנת מומחה לאיתור נזילות על מנת למצוא את המקור להצפה. 

איתור נזילה מתבצע לרוב על ידי צוות מקצועי עם כלים טכנולוגיים כגון מצלמה תרמית, שנועדו למצוא באופן מהיר ולא חודרני את האזור שבו מתרחשת הנזילה. לאחר איתור מקור הבעיה ניתן לטפל בה על ידי אנשי מקצוע מתאימים מתחום האינסטלציה או האיטום.

בקרת נזקים

לאחר שאיתרתם וטיפלתם בבעיה שגרמה להצפה מלכתחילה, יש לדאוג לבקרת נזקים על מנת למנוע פגיעה מתמשכת בתשתית הבית. יש לוודא כי לא קיימת רטיבות כלואה: רטיבות כלואה היא למעשה רטיבות נסתרת העלולה להסתתר מתחת לרצפות, ואם אינה מטופלת בזמן יכולה להוביל לצמיחת עובש ולבעיות משמעותיות נוספות. בכדי להתמודד עם רטיבות כלואה, יש להזמין אנשי מקצוע שיבצעו ייבוש תת רצפתי במקום – שלב קריטי לאחר ההצפה ולפני החזרה לשגרה. בדומה לאיתור הנזילה, כיום ישנם כלים טכנולוגיים המאפשרים ייבוש חול או סומסום מתחת לריצוף באמצעות יבשנים ייעודיים המאפשרים ייבוש מהיר ללא הרס למבנה.  

לאחר ביצוע הייבוש מומלץ לבצע בדיקת רטיבות על מנת לוודא כי לא נותרה לחות עודפת מתחת לריצוף.

ייבוש שאר המבנה

במקרים מסויימים בהם הרטיבות נספגה באופן משמעותי בקירות ותכולת הבית, ייתכן ויהיה צורך לבצע גם ייבוש מבנה באמצעות יבשנים מקצועיים שיכולים להסיר לחות מהקירות. במקביל, ניתן להשתמש ביבשנים גם על מנת לייבש את תכולת הבית ובכך לנסות להציל חלק מהריהוט שאולי נפגם במהלך ההצפה.  מומלץ לבצע את הייבוש בהקדם האפשרי על מנת למנוע את התפשטות הלחות לאזורים אחרים במבנה.

 חזרה לשגרה

אם פועלים מהר ונכון ניתן לצמצם באופן משמעותי את הנזק שנגרם מהצפה בבית. היעזרות באנשי מקצוע לצורך איתור נזילה ולצורך ייבוש תת רצפתי לצד ייבוש ושיקום תשתית ותכולת הבית, יסייעו בהגנה על רכושכם ובריאותכם, ויאפשרו חזרה מהירה יותר לשגרה. לצד תגובה מהירה, חשוב לבצע תיקונים מקיפים על מנת לצמצם את הסיכון להצפה נוספת בעתיד.

Back to top button