מבזקיםפוליטי / מדיני

נציגי צה"ל וממשל לא ישתתפו בכנס של פורום "דו קיום"

היום (שני) מתקיים בבאר שבע כנס של ארגון השמאל פורום דו קיום. הכנס ידבר על מצב המלחמה והתעסוקה בחברה הערבית בדרום. לטענת ארגון בצלמו, "פורום דו קיום הינו ארגון קיצוני ביותר הממומן ברובו ממדינות זרות ומאשים את ישראל במדיניות אפרטהייד, טיהור אתני ועוד. הארגון מציין מדי שנה את יום הנכבא, ומארח משפחות מחבלים כמו אשתו של ואליד דקא וארגוני BDS ישראלים."

יש לציין כי לפני מספר שנים בית המשפט המחוזי מתח ביקורת חריפה על אופן פעילות הפורום וקבע שזכותה של עיריית באר שבע לעצור את המימון למקום, היות שמדובר בפעילות קיצונית. ואכן הקצאת המקום בוטלה. לדברי שי גליק מנכ"ל בצלמו, הוא הופתע לגלות ששני משתתפים בכנס בבאר שבע שאמור להתקיים היום, הינם נציגי צה"ל וממשל.

המדובר ברס"ן (במיל) טל שמיר, שהינו מפקד בכיר בפיקוד העורף במכלול אזרחי, ומר עופר שיטרית מנהל מחוז דרום בלשכת התעסוקה. בעקבות כך פנה כתב חדשות 14 הלל ביטן רוזן בשאילתות דחופות לגופים הנ"ל, כמו כן פנה שי גליק בדחיפות לרמטכ"ל ולשר הביטחון וכן לשר הכלכלה לעצור את השתתפות הנציגים בכנס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גליק ציין כי "מדובר בארגון עויין אשר מארח משפחות מחבלים וארגוני חרם ואסור בשום פנים ואופן לתת להם כל לגיטימציה ציבורית." בעקבות הפניות, הודיעו בצה"ל ובמשרד הכלכלה שהשתתפות הנציגים בוטלה. שר הכלכלה ניר ברקת מסר: "מיד עם קבלת הפנייה בנושא, ניתנה הנחייה מיידית לבטל את השתתפותו של הדובר מטעם שירות התעסוקה. מדובר ביוזמה מקומית של שירות התעסוקה המנוגדת למדיניות השר והממשלה."

שי גליק, מנכ"ל בצלמו מסר: אני מביע את תודתי לשר ניר ברקת ולצה"ל על ביטול השתתפות הנציגים בכנס. "פורום דו-קיום בנגב הינו ארגון שמארח משפחות מחבלים וארגוני BDS ונלחם במדינת ישראל. הארגון מקבל את רוב המימון מישות מדינית זרה ומשמיץ את מדינת ישראל שוב ושוב. אף נציג ממשלתי לא אמור לשתף פעולה עם גוף קיצוני וקיקיוני זה. אני קורא לאוניברסיטה לבטל את הכנס ולקיים כנס עם ארגונים שתומכים במדינה ולא נלחמים בה."

מחאות ביום הזיכרון בחיפה
צילום: ארגון בצלמו

תגובה אחת

Back to top button