מבזקיםפוליטי / מדיני

התנועה לאיכות השלטון: לבטל ההיתר לשר כ"ץ לצרף את אשתו לנסיעותיו

התנועה לאיכות השלטון פנתה אתמול (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו, מזכיר הממשלה יוסי פוקס, שר החוץ ישראל כץ והיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, בדרישה לבטל באופן מידי את ההיתר הגורף שניתן לשר החוץ לצרף את רעייתו לכל נסיעותיו הרשמיות לחו"ל על חשבון המדינה.

הפנייה מגיעה בעקבות פרסום מיום 4.7.2024, לפיו ראש הממשלה העניק לשר החוץ אישור גורף לצרף את אשתו לכל נסיעותיו הרשמיות לחו"ל. על פי הפרסום, אישור זה ניתן באופן חריג, בניגוד לנהלי הממשלה עצמה, ותוך הגדלה משמעותית של עלויות נסיעותיו של שר החוץ.

התנועה מדגישה כי היתר גורף זה ניתן שלא כדין והוא מהווה זלזול מקומם בשלטון החוק ובכספי משלם המיסים. על פי נוהל נסיעות שרים וסגני שרים בתפקיד לחו"ל, המבוסס על החלטות ממשלה קודמות ועל הוראות תכ"ם, בני זוג של שרים יכולים להצטרף לנסיעה על חשבון המדינה רק בנסיבות חריגות, באישור ראש הממשלה, ומטעמים שינומקו על ידי השר בכתב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לטענת התנועה, מתן היתר גורף עומד בסתירה לקביעה כי היתר יינתן במקרים חריגים בלבד ומטעמים שיירשמו. ההיתר שהעניק ראש הממשלה עומד בסתירה לנוהל, להוראות תכ"ם, ולהחלטות הממשלה בנושא. התנועה מציינת כי משמעותו הישירה של מתן ההיתר היא ייקור ניכר של נסיעות השר לחו"ל, בעשרות עד מאות אלפי שקלים לכל נסיעה, ללא כל הצדקה. זאת, בעת שמיליוני ישראלים נאנקים תחת עול המלחמה והשלכותיה הכלכליות, ובעת שמשרדי הממשלה נדרשים לקיצוץ רוחבי בתקציבם.

התנועה קוראת לראש הממשלה לבטל באופן מידי את ההיתר הגורף שניתן לשר החוץ, ולפעול כדין. כמו כן, התנועה פונה ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה להבהיר כי היתר זה נעדר תוקף ובטל, בהיותו עומד בסתירה לנהלים.

עו"ד אורי הס מהאגף הכלכלי בתנועה לאיכות השלטון: "מתן היתר שכזה, בעת שמיליוני ישראלים נאנקים תחת עול המלחמה והשלכותיה הכלכליות, ובעת שמשרדי הממשלה נדרשים לקיצוץ רוחבי בתקציבם – מהווה בזבוז מקומם של כספי ציבור, והחלטה מנהלית בלתי סבירה, בלתי מבוססת ובלתי חוקית. אנו קוראים לראש הממשלה ולכל הגורמים הרלוונטיים לפעול מיידית לביטול היתר זה ולשמירה על כספי הציבור."

ישראל כץ
ארכיון. צילום: לע"מ

Back to top button