מבזקיםפוליטי / מדיני

ועדת העבודה: הסדר מקל לגביית פיצויים של עובד שנפטר מה-7 באוקטובר

וועדת העבודה והרווחה בראשות מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ אתי עטייה (ליכוד), אישרה היום (שני) לקריאות שניה ושלישית, הצעת חוק ממשלתית שמטרתה להקל בהוראת שעה על הליך פדיון כספי הפיצויים של עובד שנפטר מה-7 באוקטובר 2023 ולמשך שנה מתום תקופת תוקפה של ההכרזה על מצב מיוחד בעורף, עם אפשרות להארכה בשנה נוספת.

הצעת החוק קובעת כי במידה והנפטר לא הותיר אחריו שאירים, יועברו הפיצויים ליורשיו על פי דין או לזוכים על פי צוואה לפי חוק הירושה, התשכ"ה–1965, וזאת ללא צורך בקיום הליך משפטי. נוסח ההצעה המקורי התייחס רק למי שנפטר עקב פעולות איבה או כחלק משירותו בכוחות הביטחון במהלך המלחמה, אולם בוועדה הוחלט להרחיב את ההצעה לכל אדם שנפטר במהלך התקופה הקובעת.

בדיון הקודם שקיימה הוועדה בנושא, צוינו הדגשים הבאים בנוגע להצעת החוק, אמרה נציגת משרד העבודה, לילך נפתלי: "מטרת הוראת השעה היא להביא מענה מהיר לצורך ולהקל ולא להכריח לפתוח בהליך משפטי בבית הדין כדי לקבל את הכספים, ולהקל עליהם בקיצור תהליכים לקבלת את הכספים בפרוצדורות יותר פשוטות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נציגת ההסתדרות החדשה, חני חורש הוסיפה: "ההסדר שמוצע כאן הוא חיוני ברמה רוחבית וקבועה ולא רק ב"חרבות ברזל". בכל נסיבות פטירה של עובד, אין שום סיבה שיורש יצטרך לפנות לארכעות כדי לקבל את כספי הפיצויים." בתום הדיון אישרה הוועדה את הצעת החוק לקריאה שניה ושלישית.

דיון בוועדת העבודה והרווחה
צילום: דוברות הכנסת- דני שם טוב

Back to top button