מבזקיםצבא וביטחון

האלוף יהודה פוקס בנאום הפרישה: "הפשיעה הלאומנית הרימה ראש"

האלוף יהודה פוקס סיים את תפקידו לאחר שהודיע כי הוא רואה עצמו חלק מהמטכ"ל שכשל בשבעה באוקטובר וכי עליו לקחת אחריות ולסיים את תפקידו כמו רבים.

בנאום פרישתו מהתפקיד ומצה״ל אמר כי ״את ההתרגשות היום עוטפים רגשות כישלון ובושה, שלא עמדנו במשימת חיינו ולא מילאנו את חלקנו. כמפקד אוגדת עזה בעברי, אני נושא עימי צער וכאב עמוק. רגשות אלה ילוו אותי כל חיי״.

עוד אמר כי ״עד לעת זו, הצלחנו לשמור על הזירה שלא תהפוך לזירה עיקרית ולא תסיט את צה״ל מאתגרי המלחמה. האויב הפך מתקדם יותר, מתקיים מאמץ איראני על שלוחותיו השונות לייצר טרור אל מדינת ישראל. עלינו להיערך ללא הפסקה לאיום הבא, להקדים את האויב ולעולם לא לזלזל בו״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף פוקס כי ״עשיתי כל שביכולתי להגן על תושבי האזור. התייחסתי בכובד ראש לכל אבן. כל אחד ואחת שנפל – צרב אותי, לא תמיד הצלחתי, לעיתים נכשלתי. אשא איתי את מחיר הדמים לעד. מ-7 באוקטובר האתגרים הפכו מורכבים יותר. אני עומד על דבריי – רובם המוחלט של תושבי האזור הם אזרחים שומרי חוק ערכיים שראויים לכל הערכה, ועושים זאת לצד איומי טרור שמרחפים מעליהם כל העת.״

״ראינו זאת בהתנדבות, במסירות, בלחימה הארוכה ובמחירים כבדים עד מאוד בכל מקום ומקום. לצערי הרב בחודשים האחרונים הפשיעה הלאומנית הרימה ראש ובחסות המלחמה ויצר הנקמה זרעה פורען ופחד התושבים הפלסטינים. לצערי ההנהגה המקומית מורתעת, ולא מוצאת את הכוחות לצאת בגלוי נגד זה. השותקים נוכח הפשעים מכניסים בכך את הביקורת כלפי כולם. זו איננה יהדות בעיניי. זו אינה דרכה של תורה. זה אימוץ דרכי האויב והליכה בחוקותיו״. אמר.

במקום האלוף פוקס מונה האלוף אבי בלוט, בן ה-49, בוגר מכינת עלי, ששימש כמפקד אוגדת איו"ש, וכמזכיר הצבאי של רה"מ נתניהו.

האלוף יהודה פוקס - נאום פרישה
שימוש לפי סעיף 27א׳
האלוף יהודה פוקס - נאום פרישה
שימוש לפי סעיף 27א׳

2 תגובות

Back to top button