חדשות הארץמבזקים

"מה שמתרחש עכשיו בדיון זה תהליך מסוכן, ככה עובדת הנדסת תודעה"

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ התייחס לעסקה לשחרור חטופים המתגבשת ואמר כי "מה שמתרחש עכשיו בדיון על עסקת החטופים זה תהליך מסוכן שבו רק דעה אחת נשמעת ומוצגת כלגיטימית, בעוד הדעה האחרת מושתקת ומוצגת כשולית וסהרורית. המטרה בשיח המשתיק והמדכא הזה היא להעביר את הציבור שטיפת מוח ולמנוע דיון אמיתי וענייני מצד מי שחושש להפסיד בו. כבר הרבה שנים שצד אחד של המפה הפוליטית בישראל לא מבקש לנצח בדיון אלא למנוע אותו באמצעות עריכת דה-לגיטימיה לדעות ולעמדות ולערכים של הצד השני."

הוא הוסיף כי "אתמול היה זה נשיא המדינה שקבע ש"רוב מוחלט בעם תומך בעסקת חטופים". והאמירה המופרכת והקמפיינרית הזו מזכירה לי אנקדוטה ישנה: במשך הרבה שנים בסקרי דעת קהל היה רוב בחברה הישראלית להסדר שלום עם הפלשתינים, גם במחיר ויתור על חבלי מולדת והקמת מדינה פלשתינית. אבל כששאלת את הציבור הישראלי האם הוא תומך בחזרה לקוי 67 התשובה היתה שלילית, כששאלת מה לגבי חלוקת ירושלים התשובה היתה שלילית, ומה לגבי הכותל והר הבית התשובה היתה שלילית, וגושי התיישבות – כמובן חייבים להשאיר אצלנו, וכך גם לגבי בקעת הירדן. ופינוי מאות אלפי מתיישבים? חס וחלילה. אז בשורה התחתונה הציבור הישראלי מעולם לא תמך במדינה פלשתינית כמשהו ריאלי שיש איזה שהוא סיכוי שהצד הערבי היה מוכן לקבל. הציבור הישראלי מקסימום תמך באיזו אשליה רחוקה שמכרו לו באריזה יפה על שלום אמת במחירים סבירים."

"וזה עכשיו בדיוק אותו הדבר. כולנו רוצים מאוד להחזיר את החטופים. בהחלט יתכן שיש רוב לעסקת חטופים כל שהיא. כזו שלא תפגע במטרות המלחמה, ולא תעניק ניצחון לסינואר, ולא תסכן את הלוחמים שלנו ואת תושבי הדרום, ולא תוריד לטמיון את הישגי המלחמה ולא תכלול שחרור מאסיבי של רוצחים מתועבים ושל מחבלי הנוחבה. בקיצור, עסקה שאין כרגע עם מי לחתום." ציין השר סמוטריץ'.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף: "אבל האם יש רוב לנסיגת כוחות צה"ל ממסדרון נצרים באופן שיאפשר למיליון עזתים ובתוכם אלפי מחבלים לחזור לצפון הרצועה, להשתמש בעשרות טונות חומר נפץ שיש שם מנפלים של פצצות שלנו שלא התפוצצו כדי לשקם מהר מאוד את יכולת הירי לעבר שדרות וישובי העוטף, למקש ולמלכד מחדש את כל מה שזז שם כדי שכשנצטרך לכבוש את השטח מחדש אחרי הפסקת האש ימותו לנו עשרות לוחמים חלילה? האם יש רוב למסמוס כל הישגי המלחמה שנקנו במחירים קשים וכואבים? האם יש רוב לנסיגה מציר פילדלפי וממעבר רפיח באופן שיאפשר לחמאס לחזור ולהתעצם? האם יש רוב לשחרור מאות מחבלים רוצחים עם דם על הידיים שיחזרו לרצוח יהודים? האם יש רוב לשחרור סינואר הבא אחרי שאת הנוכחי שחררנו בעסקת שליט המופקרת? האם יש רוב לתמונת ניצחון אדירה של סינואר, שיצא מהמנהרות, יסמן ווי בשתי אצבעות, יחבק את מאות המחבלים המשוחררים בעזה, יהפוך לגיבור לאומי במדינות ציר הרשע שתמונתו תפאר כל רחוב וכיכר ויוכיח לעולם שהטבח שהוא ביצע באזרחי ישראל בשמחת תורה משתלם והטרור הוא הדרך היחידה לנצח את מדינת ישראל? האם יש רוב להשפלה הלאומית הזו וליריקה בפרצופן של משפחות הנופלים שאיבדו את היקר להן במלחמה הצודקת ביותר בתולדות ישראל? האם יש רוב להפקרת עשרות החיילים החטופים שלא יכללו בשלב ההומניטרי הראשון של העסקה ולמעשה נגזר דינם? האם יש רוב לעסקה שהמשמעות שלה שכל המחירים הכבדים ששילמנו תשעה חודשים היו לשווא ושהופכת את המלחמה הזו לבסך הכל עוד "סבב", שלאחריו תוך שנים ספורות חמאס משקם את יכולותיו וחוזר בדיוק לאותה הנקודה שבה הוא היה ב 6 לאוקטובר ומתכונן לטבח הבא? אני משוכנע במאת האחוזים שהתשובה לכל השאלות האלה היא לא! עם עשרה סימני קריאה! וממילא מרגע שהציבור ידע את מחירה הנוראיים של העסקה שעומדת על הפרק הוא יתנגד לה ברובו המוחלט."

"אבל יש גורמים חסרי אחריות שדוחפים לעסקה בכל מחיר, תקשורת שמועלת שוב ושוב בתפקידה, מסתירה מהציבור את האמת ומשתתפת בקמפיין שקרי ומגמתי, ואז מגיע נשיא המדינה וקובע ללא כל בסיס שרוב מוחלט בציבור תומך בעסקה. כי מי מאיתנו לא רוצה להיות חלק מהרוב ולשמוח עם החטופים בבית?! ככה עובדת הנדסת תודעה." אמר סמוטריץ.

"אבל היה לנו כבר יותר מדי מזה בקמפיין "הילד של כולנו", שהביא להתפרקות מוחלטת מכל גרגר של אחריות לאומית ושכל ישר. קמפיין שהביא לשחרורם של סינואר ורבים ממחבליו ואחראי במידה רבה לטבח שביצע בנו חמאס. לא עוד אדוני הנשיא. לא עוד. רוב מוחלט של העם רוצה להשמיד את חמאס, להחזיר את הביטחון לתושבי הדרום ולהסיר את האיום שנשקף מעזה לעבר אזרחי ישראל לתמיד. רוב העם רוצה עמידה נחושה וגאה שתחזיר לנו מעט מהכבוד הלאומי האבוד שלנו שהושפל עד עפר ב- 7 לאוקטובר. רוב מוחלט של העם רוצה ניצחון!" סיכם.

סמוטריץ'
צילום: דוברות השר בצלאל סמוטריץ'

Back to top button