מבזקיםצבא וביטחון

נערכים לכל תרחיש: חברי כיתות הכוננות צוידו באפודים קרמיים וציוד מגן

בעקבות ריבוי האירועים הביטחוניים באזור יישובי קו התפר מאז ה-7 באוקטובר ואיומי הטרור מג׳נין וטול כרם ליישובי השרון, החליטה מועצה אזורית לב השרון שלא להמתין לעזרת המדינה, להרחיב את כיתות הכוננות ולצייד אותן בכל הציוד הנדרש, על מנת להגן על התושבים.

לעזרת המועצה נרתם הארגון האמריקאי Israel Friends, שקם מיד לאחר מתקפת הטרור של חמאס בשמחת תורה, במטרה לסייע בתרומה של ציוד ואספקה לצה"ל, לכוחות הביטחון וההצלה במדינה ולחיזוק העורף הישראלי. הארגון תרם מתחילת המלחמה כ-500 טון של ציוד, בעלות כוללת של כ-26 מיליון דולר. גם בימים אלה, ממשיך הארגון לסייע למדינת ישראל ופועל בשותפות אסטרטגית יחד עם ההסתדרות הציונית העולמית והמנכ"ל יעקב חגואל וארגון Civil Squads of Israel, הפועלים יחד במטרה לחזק ולסייע לכיתות הכוננות שהוקמו.

בבית העם שבמושב ניצני עוז, השוכן במרחק 400 מטר מקו התפר, שספג אירועי ירי בתקופה האחרונה, נערך טקס חגיגי בו העניקו הארגונים 250 אפודי מגן קרמיים לחברי כיתות הכוננות ביישובי המועצה. מדובר באפודים שעומדים בתקנים המחמירים ביותר וייכנסו לשימוש מבצעי כבר השבוע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בארגון האמריקאי Israel Friends לא שוקטים על השמרים ומתכוונים בתקופה הקרובה לצייד את כיתות הכוננות באזור באביזרי ביטחון נוספים שיסייעו להם בשמירה על ביטחון התושבים. "אחרי הטבח הנורא שאזרחי ישראל עברו בשמחת תורה האחרון, אנחנו מרגישים מחויבות מלאה לביטחונם של התושבים במקום. בשמחת תורה הוכח שכיתות הכוננות הן חומת המגן בפני הטרור ואנו נעשה הכל כדי לסייע להם לשמור על הבית", אומרים בארגון Israel Friends.

מנכ"ל Israel Friends, קייל בלנק: "מדינת ישראל נמצאת בימים אלה בתקופה הקשה ביותר ב-76 שנות קיומה. ארגון Israel Friends מחויב באופן מלא להבטחת קיומה של המדינה וביטחון אזרחיה. לאור זאת אנו מסייעים למגוון רחב של יוזמות שנועדו להגן על האזרחים ולהבטיח שהטבח האכזרי שהתרחש ב-7 באוקטובר לא יחזור על עצמו. חיזוק כיתות הכוננות ביישובים צמודי גדר היא מטרה ראשונה במעלה, כפי שנוכחנו לראות את גבורתם של חברי כיתות הכוננות ביישובי העוטף שהצילו חיים רבים. אני מודה להסתדרות הציונית העולמית ולארגוןCivil Squads of Israel על השותפות".

יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל: "אחד הלקחים ממלחמת חרבות ברזל הוא החשיבות בהיערכות להגנה עצמית. בשנות השלושים החלה בארץ שיטת התיישבות והגנה – חומה ומגדל. היישובים שעלו אז על הקרקע, הוקפו בחומה בצורה, ובמגדלי תצפית והגנה. המוכנות ביישובים הצילה חיים. היום, כחלק מהלקחים של השבעה באוקטובר, אנחנו מבינים את הערך המוסף בהקמת מערכי הגנה וכיתות כוננות. בירכתי היום את ארגון Israel Friends על התאגדותם ככוח מאוחד מתחילת המלחמה, על מתן מענה לצרכים מיידיים, על הסיוע בשיקום קהילות ועל קידום המוכנות להגנה באמצעות כיתות הכוננות".

ניר אלון, יו"ר Civil Squads of Israel: "העמותה שלנו מוקדשת להגנה והכנה של כוחות החירום האזרחיים המתנדבים של ישראל. CSI, שהוקמה בעקבות ה-7 באוקטובר, עומדת כתף אל כתף עם אלה המגינים על הקהילות שלנו בקו החזית".

אלי אטון, ראש מועצת לב השרון: "לצערי בחודשים האחרונים אנחנו רואים עליית מדרגה משמעותית באיומים שמגיעים אל ישובי קו התפר, מה שמצריך את הגדלת אמצעי ההגנה של כיתות הכוננות שלנו. אני רוצה להודות מאד לתורמים על רוח הנתינה, לארגונים Israel Friends ו-WZO והמנכ"ל יעקב חגואל, וארגון Civil Squads of Israel. תודה גדולה למתנדבים, שבזכותם אנו ישנים טוב יותר בלילה, הם עושים לילות כימים ע״מ לשמור על ביטחוננו".

כיתות כוננות - אפודים קרמיים - ציוד מגן
צילום: Israel Friends
כיתות כוננות - אפודים קרמיים - ציוד מגן
צילום: Israel Friends
כיתות כוננות - אפודים קרמיים - ציוד מגן
צילום: Israel Friends
כיתות כוננות - אפודים קרמיים - ציוד מגן
צילום: Israel Friends
כיתות כוננות - אפודים קרמיים - ציוד מגן
צילום: Israel Friends

Back to top button