מבזקיםמשפטי/פלילי

תושבת ירושלים סייעה לשבחי״ם בביצוע עבירות גניבת רכבים

מאבק המשטרה בעבירות הרכוש וגניבות הרכב נמשך כל העת, תוך פעילות נחושה סמויה וגלויה למניעת ביצוע העבירות, מעצרם של מעורבים בכך תוך מיצוי חקירתם ולבסוף הגשת כתב האישום על ידי התביעה המשטרתית, פעילות זאת שנועדה להגביר את ביטחונו של הציבור והגנה על רכושו.

כך בתאריך 25.6 לקראת חצות, התקבל דיווח ממוקד חברת "איתוראן" על רכב שנגנב בעיר ירושלים. מיד עם קבלת הדיווח, החלו שוטרי תחנת שלם ממחוז ירושלים וכוחות נוספים בפעולות מהירות לסיכול המעשה ואיתורם של המעורבים בכך. בתוך כך, נודע כי הרכב הגיע אל מעבר קלנדיה בעוטף ירושלים, שם כפי הנראה הבחין בנוכחות כוחות המשטרה והביטחון ועל כן פרק מהרכב וניסה להימלט רגלית.

השוטרים החלו דולקים אחר הנאשם והצליחו לבצע את מעצרו. בדיקתו העלתה כי מדובר בפלסטיני בן 19 תושב איו"ש שנכנס לשטחי מדינת ישראל שלא כחוק וכלל לא הוציא רישיון נהיגה מימיו. הוא הועבר לחקירה בתחנת שלם ומעצרו הוארך לבקשת המשטרה בבית המשפט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מחקירת המקרה שערכה המשטרה ועל פי עובדות כתב האישום, עלה כי מדובר בנאשם שפעל עם נוספים שבין היתר, חילקו ביניהם תפקידים בביצוע המעשים הפליליים. בין אותם "שותפים", תושבת ירושלים בת 49 שהסיעה את הנאשם ואדם נוסף ברכבה במטרה לאתר ולגנוב כלי רכב בעיר, ולהעבירם לתחומי איו"ש.

עוד עלה בחקירה, כי הנאשמת פגשה את הנאשם וחברו במעבר א-ראם, ואת שאר חברי הכנופיה אשר קפצו מעל גדר הביטחון בסמוך למעבר א- ראם והסיעה אותם ברכבה. לאחר זמן מה, הגיעו החשודים לשכונת הגבעה הצרפתית שם איתרו רכב מסוג טויוטה שנבחר על ידם במטרה לגנוב אותו.

הנאשם וחברו פרצו לרכב תוך שניפצו חלון בדלת הקדמית, נכנסו לרכב, ניסרו את מנעול ההגה והניעו אותו. לאחר מעשים אלו, נהג הנאשם ברכב שנגנב לכיוון מחסום קלנדיה ואילו חבריו הצליחו להימלט חזרה לתחומי איו"ש.

עם סיום חקירתם של השב"ח והישראלית שסייעה בידו, ובידי נוספים שפעלו עמו, הגישה אתמול (שני) יחידת התביעות במחוז ירושלים את כתבי האישום נגדם, בגין עבירות של כניסה לישראל שלא כחוק, פריצה לרכב וגניבת רכב בצוותא חדא, נהיגה ללא רישיון, נהיגה כלל וללא ביטוח, קשירת קשר לעשות פשע והסעת שלושה תושבים זרים או יותר.

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button