חדשות הארץמבזקים

טקס הזיכרון וההתייחדות השנתי עם זכרם של 1,647 חללי משטרת ישראל

אמש (שלישי) התקיים טקס הזיכרון וההתייחדות השנתי עם זכרם של חללי משטרת ישראל. הטקס התקיים באתר ההנצחה במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש. מאז קום המדינה ועד היום, שכלה משטרת ישראל 1,647 שוטרים ושוטרות שנפלו במהלך שרותם או בעקבותיו. מהם 63 חללים שנפלו במהלך מלחמת 'חרבות ברזל', עת הגנו בגופם על אזרחי מדינת ישראל.

הטקס נערך במעמד השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר, המפקח הכללי של משטרת ישראל רב ניצב יעקב שבתאי, נציגי אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, נציגי ארגון יד לבנים, נציגי ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, המשפחות השכולות, שייח העדה הדרוזית- מואפק טריף, נציגי מועדון רנ"צ/ניצב בדימוס, סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל, קצינים, שוטרים ומכובדים נוספים.

את אבוקת הזיכרון הדליקו הגב׳ ורד הלוי והגב׳ רותי זמורה. שתיהן אמהות של לוחמי ימ"מ שנפלו במהלך מלחמת ״חרבות ברזל״. ורד, היא אימו של רב פקד ייטב הלוי ז"ל שנפצע אנושות בקרב בטול כרם ומת מפצעיו ביום ל' בניסן התשפ""ד (08.05.2024). רותי, היא אימו של רב פקד ארנון זמורה ז"ל שנפל בקרב במהלך מבצע לשחרור חטופים בעזה, ביום ב' בסיון התשפ"ד (08.06.2024). המבצע נקרא על שמו- ״מבצע ארנון״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אייל ליזמי, אביו של רב סמל ראשון מיכאל ליזמי ז"ל שנפל ביום כ"ב בתשרי (07.10.2023) בקרב בעיר אופקים, קרא 'יזכור. לאב השכול התלווה רב סמל מתקדם פסהה אוויצאו , שנפצע קשה בקרבות באופקים בשביעי באוקטובר ומשתקם מפציעתו. סגן הרב הראשי למשטרת ישראל, סגן ניצב הרב בועז גלעדי , קרא פרק תהילים וקינת דוד.

את תפילת הקדיש קרא רב סמל ראשון ניר דמארי. ניר איבד את אחיו, רב סמל דור מנגדי ז"ל, ששירת במנהלת תיאום פעולות אכיפה ונהרג יחד עם שבעה מחבריו ליחידה ביום כ"ב בתשרי התשפ"ד (07.10.2023) בקרב בסמוך לקיבוץ בארי. את דבר המשפחות השכולות נשא רב סמל בכיר ראפי טריף, אחיו של רב סמל מתקדם רביע טריף ז"ל, אשר נפל ביום 03.06.2015, ט"ז בסיון התשע"ה בתאונת דרכים קטלנית בעת שחזר לביתו ממשמרת.

המפקח הכללי, רב ניצב יעקב שבתאי אמר במהלך הטקס: ״הערב, מתייחדת משטרת ישראל עם זיכרון חלליה. השנה, לצערנו, התרחב מעגל השכול של משטרת ישראל. שורת נופלי משטרת ישראל, אשר התארכה במלחמת "חרבות ברזל", מבטאת את מחיר הגבורה וההקרבה של שוטרי ולוחמי משטרת ישראל, במסגרת המאבק העיקש והמתמשך על ביטחון הפנים במדינת ישראל."

"משטרת ישראל ניצבת בפני תקופה מורכבת. בימים אלו, האתגרים הלאומיים מחייבים את משטרת ישראל, יותר מתמיד, להמשיך לעמוד בצורה איתנה בחזית, למען הגנתם ושמירת ביטחונם האישי של אזרחי המדינה. חוסן פנימי וצדקת הדרך הם הבסיס לעמידתנו כְּחוֹמָה בְּצוּרָה מול כל המאיים על ביטחוננו. אנו מתייצבים מול האתגרים הללו מלוכדים ומאוחדים, בעוז ובנחישות להמשיך את דרכם, את שליחותם של יקירינו שאינם עוד, למען מורשתם, למען מדינתנו, ולמען עתיד ילדינו."

"אנו מצדיעים הערב, לְרֵעֵינוּ ושותפינו לדרך – 1,647 שוטרים, שוטרות, לוחמים, לוחמות ומתנדבים אשר במהלך שירותם פעלו ללא לאות למען ביטחון המדינה וביטחון אזרחיה. "אנו מצדיעים הערב גם לבני משפחותיהם, אשר שילמו את המחיר הכבד מכל. בני המשפחות השכולות, אתם הפקדתם בידנו את היקר לכם מכל. מדינת ישראל חבה לחללינו חוב שאין לו שיעור. אלמלא מסירותם וגבורתם, רבים מתושבי ישראל לא יכלו לקיים את שגרת יומם."

"יחד, נישא תפילה כי שורת הנופלים לא תארך עוד, נשלח איחולי החלמה לפצועים, ונייחל לשובם של כל החטופים במהירה. יהי זכרם של הנופלים נצור בליבנו לעד.״

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר אמר בטקס: ״אלף שש מאות ארבעים ושבעה שמות חקוקים בליבנו לעד! השוטרים הגיבורים, כולם שימשו קו החזית וחומת מגן, בהגנה על ביטחונו ושלומו של הציבור. כולם מילאו את תפקידם ברוח ערכי המשטרה, וברוח הערכים עליהם גדלו והתחנכו בבית הוריהם. ״אבות ואימהות, אחים ואחיות, בנים ובנות, בני המשפחות – אנו מרכינים ראש יחד אתכם, מצדיעים, נזכרים וזוכרים.״

״מדינת ישראל חוותה, ועודה חווה את אחד האירועים הקשים בתולדותיה, במלחמה בה אנו מצויים. שוטרי ושוטרות משטרת ישראל, לוחמי ולוחמות מג"ב נלחמו בגבורה עילאית והצילו חיי אדם רבים. בעינינו, ראינו כולנו את עוז ליבם וגבורתם של שוטרות ושוטרי משטרת ישראל!״

״גבורתם העילאית של השוטרים והשוטרות, שנלחמו באומץ לב בלתי רגיל, ובתושיה יוצאת דופן – היא זו שבלמה את המחבלים הארורים מלחדור לעומק שטחה של מדינת ישראל, והיא זו שמנעה אסון גדול יותר פי כמה.בגבורתם זו, שילמו השוטרים והשוטרות בחייהם, כדי להציל את אחינו ואחיותינו מהתופת. מנשרים קלו ומאריות גברו. ״מורשת הנופלים היא אות ומופת לכוחה ועוצמתה של משטרת ישראל, ושל מדינת ישראל כולה. לעד נזכור אותם, ולנצח הם יהיו חקוקים בלבבנו. יהי זכרם ברוך.״

טקס הזיכרון של חללי משטרת ישראל
צילום: דוברות המשטרה
טקס הזיכרון של חללי משטרת ישראל
צילום: דוברות המשטרה
טקס הזיכרון של חללי משטרת ישראל
צילום: דוברות המשטרה
טקס הזיכרון של חללי משטרת ישראל
צילום: דוברות המשטרה
טקס הזיכרון של חללי משטרת ישראל
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button