מבזקיםפוליטי / מדיני

תקציב הספריות יגדל השנה ל-89 מיליון ש"ח ול-100 מיליון ש"ח עד 2026

שר התרבות והספורט מיקי זוהר בישר היום (רביעי) בוועדת החינוך של הכנסת בדיון על חוק הספריות, על כך שהגיע להסכמות מול שר האוצר, שיש בהן בשורה משמעותית וחשובה לספריות הציבוריות. לפי הסיכומים, תקציב הספריות יעלה בשנת 2024 להיקף של 89 מיליון ש״ח, לעומת 85 מיליון בשנת 2023. בשנה הבאה (2025) יעלה התקציב ל-95 מיליון ש״ח והחל משנת 2026 יעמוד תקציב הספריות הציבוריות על מאה מיליון ש״ח.

התקציב הנוסף סוכם לאחר שיחות אישיות בין השר זוהר והשר סמוטריץ׳, בהן הדגיש השר זוהר את חשיבותן של הספריות הציבוריות. שר האוצר נענה לבקשת שר התרבות להוסיף 8 מיליון ש״ח מתקציב האוצר, בנוסף ל-8 מיליון שקלים שיוסיף משרד התרבות והספורט. בנוסף, הודיע השר זוהר כי קיבל אישור מהחשב הכללי לתת מקדמות משמעותיות לספריות עם פרסום הקול קורא, כך שבסיום החקיקה – הבקשות יוגשו והמקדמות יחולקו.

השר מיקי זוהר הודיע כי לבקשת חברי הכנסת ומועצת הספריות, הרכב המועצה יורחב על מנת לכלול נציגים נוספים שהשר יסכם עם חברי הוועדה. זאת ועוד, תוקם גם ועדת רכש במסגרת מועצת הספריות, שתקיים משא ומתן עם ההוצאות לאור ותבטיח מחירים אחידים והוגנים לכלל הספריות הציבוריות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר מיקי זוהר: ״במשך חודשים נלחמתי נגד הקיצוץ בספריות. הרגשתי שיש פה חטא גדול כלפי העיקרון החשוב עליו גדלנו, שאנחנו "עם הספר". בשנים האחרונות התקיים קיפוח מתמשך כלפי הספריות, היות שהחוק לא מומש כראוי ותקציבן נשאר קבוע ללא צמיחה. לכן, החלטתי לפעול באופן אינטנסיבי מול משרד האוצר. לשמחתי הרבה השר סמוטריץ׳ נענה לבקשתי והסכים להגדיל את התקציב לספריות. זו בשורה אדירה, שמגדילה את תקציב הספריות באופן דרמטי בהשוואה לשנים האחרונות ויהיה הגבוה מאי פעם״.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: ״הספריות הציבוריות הן שירות חשוב לאזרח, וחשיבותן גדולה שבעתיים במדינת ישראל – עבור עם הספר. אני מבקש להודות לשר זוהר על השיח והעבודה המשותפת, שר התרבות עובד קשה מאד ועובד מצוין. הגדלת התקציב זו בשורה חשובה ואני שמח שהצלחנו גם בעת המורכבת הזו להביא פתרון וצמיחה עבור הספריות הציבוריות ועבור הציבור״.

ספריה עירונית - רז קינסטליך - ראשון לציון
צילום: דוברות עיריית ראשון לציון

Back to top button