חדשות הארץמבזקים

הרשות השנייה: ערד ניר לא הבהיר שדבריו לא כוונו לכלל הציבור הדתי

במהלך דיון בחדשות 12 שעסק באירועי הלחימה בחזית הצפונית של ישראל, הוצגו עמדות השרים שנשמעו בקבינט יומיים קודם לכן, ועל הודעת שגרירות איראן באו"ם כנגד ישראל. בתום הדיווח התייחס המגיש ערד ניר לדברים ואמר בין היתר: "התגובות מישראל יגיעו במוצ"ש כי המתלהמים שומרים שבת". בעקבות כך הגיש ארגון בצלמו וגם עשרות רבות של אנשים תלונות לרשות השנייה בגין דבריו.

בתלונות נטען כי דבריו של המגיש ערד ניר היו מתייגים, מכלילים ופוגעניים כלפי כלל הציבור הדתי שומר השבת. בעקבות כך, פתחה הנציבות בבירור ובתשובה שנשלחה לפונים כתב הנציב מר דוד רגב כי: "צפיתי במשדר המדובר ופניתי לגורם המשדר שמסר בתגובתו: "בשום אופן ערד ניר לא התכוון לציבור שומרי השבת ככלל אלא לשרים סמוטריץ' ובן גביר."

הנציב לא קיבל זאת וכתב: "כאמור צפיתי בתוכן עליו הלנת ומצאתי כי על המגיש היה לציין בבירור במהלך השידור כי כוונתו לשרים סמוטריץ' ובן גביר ולא לכלל האזרחים שומרי השבת. העברתי את הערתך בצירוף הערתי זו לתשומת לב הגורם המשדר. אני מצר על אי הנעימות שנגרמה לך ולצופים האחרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "אני מברך על החלטת הנציב. לא ניתן לפגוע להכליל או לבזות את הציבור המסורתי המדינה. גם לנו מגיע זכויות אדם והזכות לשם טוב."

ערד ניר - מגיש חדשות
צילום: עופר חג'יוב

Back to top button