מבזקיםפוליטי / מדיני

גלנט על גיוס החרדים: צווי הגיוס ייצאו במהלך השבועות הקרובים

שר הביטחון יואב גלנט התייחס לפני זמן קצר (רביעי) במליאת הכנסת, לסוגיית גיוס החרדים ואמר: "היעד שלנו הוא להגיע לגיוס של כל מי שהוא בר גיוס לפי חוק. כך אנו עובדים. בסופו של עניין התהליך הזה הוא תהליך הדרגתי. הוא לא נעשה 76 שנים. הוא לא נעשה על ידי רבים מקודמיי, כשלא זז מילימטר במה שצריך לעשות. התהליך משתנה עכשיו כי צווי הגיוס בדרך וייצאו במהלך השבועות הקרובים. זה שינוי דרמטי ומן הראוי לברך עליו. זה גם ירבה ביטחון וגם ירבה אחדות".

בנוגע להישגים במלחמה וחיבר החשמל לעזה אמר שר הביטחון: "ההישגים של חיילי צה"ל רבים. חיסלנו או פצענו 60 אחוז ממחבלי החמאס. פירקנו את 24 הגדודים או את רובם המכריע. השבנו מחצית מהחטופים ואנו נחושים להשיב את השאר. מערכת הביטחון נחושה להשיג את מטרות המלחמה ולהשלים אותן. כדי שנוכל לעשות את הדברים האלו מן הראוי שנשמר לעצמנו גם את "המאפשרים" בשדה הקרב."

גלנט הרחיב: "הלגיטימציה הבין-לאומית שתובעת תנאים הומניטריים היא תנאי בסיסי על מנת לאפשר את פעולתו של צבא. אנו צריכים לשמור עליה על מנת למנוע משבר הומניטרי בעזה, שלבד מהצדדים המוסריים שלו אנו חייבים לבצע את משימותינו. הקבינט קיבל החלטה שיש לקדם את הפעולות ההומניטריות כמאמץ מאפשר להמשך המלחמה. כחלק מכך, אישרתי, בעצה אחת עם ראש הממשלה, את חיבור החשמל למתקן ההתפלה שמאפשר מים. זיהום מים וכתוצאה מכך הפוטנציאל של התפרצות מחלות, יסכן את כוחותינו, את ביצוע המשימות ואת החטופים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר הדגיש כי "קו החשמל הזה מיועד למתקן ההתפלה ויש ביכולתנו לוודא שלא מתבצע בו שימוש אחר למעט התפלת המים".

השר יואב גלנט
צילום: דני שם טוב / נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
השר יואב גלנט
צילום: דני שם טוב / נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button