חדשות הארץמבזקים

ח"כ פורר בוועדת העלייה: יש להסדיר את מעמדם של הספורטאים העולים

ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בראשות ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) קיימה היום (רביעי) ישיבת הוקרה לספורטאים עולים חדשים ומשתתפי האולימפיאדה 2024. אולימפיאדת פאריז היא האולימפיאדה ה- 18 שבה תשתתף משלחת ישראלית. מתוך 88 ספורטאים שמשתתפים באולימפיאדת פאריז ב-18 ענפי ספורט, 6 מהם נתמכו בעבר על ידי משרד העלייה והקליטה.

מהנתונים שהגיעו לוועדה עולה כי נכון ליוני 2024, 30 ספורטאים ומאמנים עולים חדשים מקבלים מלגות ממשרד העלייה והקליטה, בהתאם להמלצות משרד התרבות והספורט והיחידה לספורט הישגי.

ח"כ עודד פורר, יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות: "לספורטאים העולים יש חלק גדול וחשוב בהישגים של ישראל בתחרויות בינלאומיות. מדינת ישראל מרוויחה את ההכרה הבינלאומית בהישגים התחרותיים של העולים החדשים, וגם מקבלת ספורטאים עולים מוכשרים אחרי שהם עשו את כל שלבי ההכשרה והאימון במדינות המוצא שלהם. אני קורא לשר התרבות והספורט ולשר הפנים להסדיר את מעמדם של הספורטאים העולים ולאפשר להם לקבל דרכון קבוע של מדינת ישראל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר פורר: התיקון שנעשה בחוק הדרכונים הוא עוול, אין סיבה שכל עולה חדש לא יקבל דרכון ישראלי באופן מיידי ברגע שהוא מגיע לישראל. מאחל הצלחה גדולה לכל המשלחת הישראלית לאולימפיאדה. בעצם ההשתתפות בתחרויות בינלאומיות יש חשיבות, כל שכן כאשר מצליחים לזכות במדליות. יש בעיות במשרדים השונים בתהליך של קליטת הספורטאים ואנחנו צריכים לטפל בכך".

הח"כ לשעבר אופיר פינס פז, יו"ר מכבי ישראל: "כמחצית מהמשלחת האולימפית היא של ספורטאים שלא נולדו בישראל. התרומה של הספורטאים והמאמנים שעלו לישראל היא עצומה. הספורטאים הישראלים לא היו מצליחים להגיע להישגים בלי מעטפת התמיכה של הספורטאים העולים שמביאים איתם שיטות אימון חדשות אשר מובילות להישגים רבים. אנחנו מקווים מאוד שהאולימפיאדה תעבור בשלום ושנחזור לישראל עם מדליות. אגודת הספורט של מכבי חיפה הצליחה לשלוח 7 שחיינים לאולימפיאדה הקרובה וזה הישג אדיר. הספורטאים הישראלים ובתוכם הספורטאים העולים החדשים זקוקים וראויים למעטפת תמיכה איכותית כדי להביא הישגים למדינת ישראל".

גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האוליפי: "מודה למשרד העלייה והקליטה שתומך בספורטאים, במאמנים ובאנשי המקצוע כדי לאפשר להם להיות הכי מקצועיים והכי מוכנים. אנחנו גאים בכך שיש לנו שוויון מגדרי כמעט מוחלט במשלחת הספורטאים שלנו. נבחרת השחייה שולחת 20 ספורטאים והצלחנו לשלוח 4 קבוצות שליחים וזה כשלעצמו הישג מאוד גדול לישראל. הקריטריון האולימפי לריצת מרתון עומד על 02:08:10, חמישה ספורטאים בישראל הצליחו להשיג את הקריטריון, כולם עולים חדשים. אנחנו צריכים להיערך לקליטה של עולים חדשים מכל העולם, לא רק של ספורטאים, אלא גם של מאמנים ואנשי סגל".

ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, קיימה בפברואר 2024, ישיבה בנושא הסדרת דרכוניהם של הספורטאים המצטיינים, שמייצגים את מדינת ישראל בתחרויות הבינלאומיות. הספורטאים שמתאמנים ומתחרים בתחרויות בחו"ל, שוהים תקופות ממושכות מחוץ לישראל. בעקבות שינוי חוק הדרכונים בכנסת הנוכחית, הספורטאים שלא שוהים בארץ את הזמן המינימאלי המזכה, לא מקבלים לקבלת דרכון ישראלי קבוע ולא מייצג את המדינה. עדי סגל, ראש אגודת מכבי חיפה בשחייה: "בזכות הלחץ שוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות הפעילה, 4 שחייניות הצליחו להשיג דרכון ישראלי ובכך הם ייצגו את ישראל במקצה השליחים בסגנון חופשי".

איילה ספיץ, תשתתף באולימפיאדה במקצה השליחים בסגנון חופשי 4X200. ספיץ: "התחלתי לשחות בגיל 7. במהלך האימונים שלי בקולג'ים בארה"ב עבדתי עם מאמן שמייצג את המשלחת הישראלית ומשם הגיע הרעיון שאייצג את ישראל באולימפיאדה. כאשר עליתי לישראל הצטרפתי למועדון הספורט של מכבי חיפה שם קיבלתי תמיכה מאוד גדולה. כבוד גדול בשבילי להיות חלק מנבחרת השחייה הישראלית לאולימפיאדה. אנחנו מקווים להגיע לגמר באולימפיאדה בפריז. הייתה לי בעיה לחדש את הדרכון שלי לקראת אליפות העולם האחרונה, אך תודות להתערבות הוועדה הצלחתי לקבל את הדרכון הישראלי בזמן ובכך זכיתי לייצג את ישראל".

לראשונה בתולדות הספורט הישראלי, ישראל תשלח נציג שישתתף בענף אופני המסלול. מיכאל יעקובלב שייצג את ישראל באופני המסלול אמר בוועדה: ""עליתי לישראל מרוסיה לפני שנתיים. אעשה כמיטב יכולתי כדי להביא הישג לישראל. המטרה שלי זה להביא מדליה וגאווה לישראל. כרגע, בשל החום הכבד בישראל, אני נמצא במחנה אימונים בחו"ל שיאפשר לי את ההכנה המקסימלית לקראת האולימפיאדה".

ולדיסלב לוגינוב, אלוף ישראל באופני כביש 2021, ייצג את ישראל באולימפיאדה: "עליתי מאוקראינה לפני 6 שנים. באוקראינה הייתי רקדן וכאשר עליתי לישראל קניתי אופניים ומשם התחלתי להתמחות בענף הספורט הזה. לאט לאט התקדמתי באימונים ובהתמקצעות, וכעת אני רוכב אופניים אולימפי. אני מקבל מלגה ממשרד העלייה והקליטה שמאוד מסייעת לי".

משתתפת נוספת באולימפיאדה היא מיכאלה משה שמדורגת במקום ה-39 בדירוג העולמי בענף הספורט קשתות. מיכאלה: "רק לפני שנה ותשעה חודשים עברתי להתמקצע בתחום של קשתות ולראשונה בחיי אייצג את ישראל באולימפיאדה הקרובה. אני מצפה מעצמי להגיע לרבע גמר ואעשה את הטוב ביותר שיש בכוחי כדי לייצג את ישראל בכבוד".

ח"כ סימון דוידסון (יש עתיד): "הוועד האולימפי הוא נקודת אור בספורט הישראלי. ישראל יכולה להיות גאה בספורטאים שלה ומקווים שתייצגו אותנו בכבוד ותביאו הישגים. לשמוע את המנון המדינה ולראות את הדגל בפריז זה כבוד גדול, במיוחד בשנה הנוכחית. מאחל לכל הספורטאים לשפר את ההישגים שלהם, מעבר לזה, כל גמר או מדלייה יביא הרבה כבוד למדינה. הגיע זמן שנשקיע הרבה יותר כסף בספורט הישראלי, כי אני מאמין שהספורט משנה את החברה"

עדת העלייה, הקליטה והתפוצות -ח"כ עודד פורר
צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת
עדת העלייה, הקליטה והתפוצות - אופיר פינס
צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת
עדת העלייה, הקליטה והתפוצות - אליסיה יפימוב
צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת
עדת העלייה, הקליטה והתפוצות - דיון
צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת

Back to top button