מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר בטרומית: החזר הוצאת הנסיעה באמבולנס לבית חולים למתמודדי נפש

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק ביטוח בריאות ממלכתי (תיקון – החזר דמי נסיעה באמבולנס עבור מטופל בתחום בריאות הנפש), התשפ"ג-2022 של חברי הכנסת מיכל וולדיגר ומשה סולומון, אליה הוצמדה הצעה של חברת הכנסת אימאן ח'טיב יאסין והצעה של חבר הכנסת ואליד אלהואשלה. 25 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת הבריאות.

מוצע כי מטופל החולה במחלה פסיכיאטרית או שהוא נכה נפש, יקבל החזר מלא של הוצאת הנסיעה באמבולנס לבית חולים, תמורת קבלה, אף אם השתחרר מבית החולים ללא אשפוז.

שר הבריאות, אוריאל בוסו: "מטרת הצעת החוק היא לשנות את המצב כיום בו אדם מתמודד נפש שפונה לחדר מיון באמבולנס ולא התאשפז – לכסות את הוצאת הפינוי. הצעת החוק קובעת כי המתמודד יקבל החזר כספי מלא ועוסקת בנושא חשוב מאוד של סיוע למתמודד נפש בעת שהוא הכי זקוק לכך, במצב קשה ורגיש."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר השר: "משרד הבריאות שם בראש סדרי העדיפויות את נושא בריאות הנפש וקידום מערך בריאות הנפש בישראל.מלחמת חרבות ברזל מביאה עמה השלכות נפשיות רחבות כולל התמודדות של טראומות מהאירועים הרצחניים. חוסנם הנפשי של אזרחים רבים נפגע והצורך במענה לטיפול נפשי עולה. אנו רגישים ונכונים לקדם ולסייע בכל דרך שניתן לאוכלוסיית מתמודדי הנפש".

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מתמודדים עם מחלה נפשית עשויים, כחלק מתסמיני המחלה לחוש מצוקה וכאב עז, אשר לעיתים מתפרש ככאב פיזי מוחשי, גם אם יתכן שהתחושה קיימת רק בחוויה האישית שלהם, ואיננה מעידה על מצוקה רפואית ממשית. במצב זה הם פונים לעזרה לכוחות ההצלה, באופן עצמאי או על ידי אדם בסביבתם, וכוחות ההצלה מפנים אותם לבית חולים. בבית החולים נערכת בדיקה גופנית, ומשנמצא שהמדדים תקינים, משחררים אותם ללא אשפוז ואז מוטל עליהם לשאת בהוצאות הפינוי באמבולנס. נוסח החוק כיום מטיל הוצאה כלכלית כבדה על בני משפחותיהם של המטופלים בתחום בריאות הנפש, אשר נאלצים לשלם את האגרות בגין פינוי תדיר לבית החולים".

כנסת ישראל - הכנסת - מליאת הכנסת - הצבעה - דיון בכנסת
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button