חדשות הארץמבזקים

המשטרה: ״בניגוד לפרסומים, פועלים לאפשר את צעדת משפחות החטופים״

משטרת ישראל טענה לפני זמן קצר (רביעי) כי בניגוד לפרסומים שנפוצו בשעות האחרונות, בהם היא מסרבת לאשר את מסלול הצעדה מת"א לירושלים שאמורה לצאת לדרך היום, היא פועלת לאפשר את צעדת משפחות החטופים מבגין לירושלים תוך שמירת בטיחותם של הצועדים ומשתמשי הדרך.

מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי שוחח מוקדם יותר היום עם עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן צנגאוקר ובשיחה ביניהם הסביר לה כי משטרת ישראל תעשה ככל שיידרש כדי שהצעדה המתוכננת תצא אל הפועל.

מפכ״ל המשטרה הדגיש כי אירוע במתכונת הנדרשת מצריך הקצאת כוחות רבים והיערכות מיוחדת, שכוללת בין השאר הודעה לציבור ותיאום מקדים עם רשויות שונות והכל במטרה לאפשר את הצעדה בתנאים שיבטיחו את שלומם של הצועדים ושל שאר משתמשי הדרך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המפכ״ל סקר בפניה של של עינב את הסכנות הכרוכות בצעידה של כמות גדולה מאוד של צועדים לצד הדרך על כביש ראשי ונתיבי תחבורה מרכזיים ועמוסים בכלי רכב. סכנות אלה מצריכות מהמשטרה ההערכות מקדימה מקיפה ותיאום עם רשויות שונות תוך עדכון של משתמשי הדרך והפנייתם לדרכים חלופיות.

במשטרה הזכירו כי כי רק לפני כחודשיים קיבלנו עדות כואבת באירוע בו נדרסו למוות מתנדב משטרה ואזרח נוסף בשעה שפעלו במסגרת עבודתם על ציר הצעדה המדובר, דבר שממחיש את הסכנה הכרוכה בציר מדובר. המפכ״ל הנחה את כלל הגורמים הארציים והמחוזיים של משטרת ישראל לעמוד בקשר עם משפחות החטופים בהקדם על מנת לבחון אפשרות כי הצעדה תתקיים מחר במתכונת דומה לזו שהתקיימה בעבר.

מפכ״ל המשטרה ומפקדי המחוזות השונים נמצאים מאז פרוץ המלחמה בקשר רציף עם נציגי משפחות החטופים ומטה המאבק לשחרורם וכבר בימי המלחמה הראשונים הדגיש המפכ״ל כי קולן של משפחות החטופים הוא קול קדוש וכי משטרת ישראל תאפשר להן להשמיע את קולן עד להשבת יקיריהן הביתה.*

משטרת ישראל רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת את חופש הביטוי וחופש המחאה במסגרת החוק. כוחות משטרה ומג״ב רבים שומרים מדי יום על בטחון הציבור ומשתמשי הדרך במחאות השונות בכל רחבי הארץ.

Back to top button