חדשות הארץמבזקים

מרגש: צל"ש לסייעת מהשומרון שהתאלמנה בפיגוע וחזרה ללמד

הוקרה מיוחדת בשומרון: במסגרת תכנית החומש לשדרוג מערכת החינוך בשומרון, קיימה המועצה האזורית שומרון ערב הוקרה והעצמה ל-1,400 אנשי חינוך מהשומרון. בערב ההוקרה, שהתקיים בישוב ברוכין, העניקו יחד ראש מועצת שומרון יוסי דגן ושר החינוך יואב קיש "צל"ש אזרחי" לשלומית צייגר סייעת בגן בשבי שומרון, שבעלה יצחק הי"ד נרצח בפיגוע ירי בתחנת הדלק בעלי לפני כשלושה חודשים, וחזרה אחרי האבל לעבוד בגן וללמד ולהשקיע בילדים.

בתעודה נכתב: "תעודת ציון לשבח מוענקת לגברת שלומית צייגר. על גבורה אזרחית וחינוכית לאחר אובדן יקירנו יצחק הי"ד על בחירה בחיים, בחינוך הדור הבא של השומרון על דוגמה ומופת ועל ההשראה לעם ישראל כולו".

שר החינוך יואב קיש הביע בדבריו בערב ההוקרה, את תודתו והערכתו הרבה לצוותי החינוך בשומרון: "ללא החום, האהבה והמסירות שלכם, מערכת החינוך לא הייתה שורדת, ובשנה הזו עשיתם זאת בגדול. תודה רבה לכם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר החינוך קיש שיבח את תוכנית החומש לחינוך בשומרון שהשיק ראש המועצה יוסי דגן, לשידרוג החינול בשומרון בהשקעה של 30 מיליון ש"ח ב-5 שנים הקרובות.

השר קיש אמר: "יוסי דגן ראש המועצה מחוייב לחלוטין לחינוך, משקיע ומבין שהחינוך זה העוגן המרכזי שיחזק ויביא עוד תושבים לשומרון. אנחנו לוקחים ביחד איתכם את כל הפוטנציאל, את כל הדברים הטובים ואנחנו נמנף אותם. אנחנו נשקיע פה יד ביד, יחד עם המועצה, יחד איתכם, נשות ואנשי החינוך היקרים. אנחנו מחויבים להמשיך לדאוג לפנינה שלנו פה, לשומרון, לחינוך הכי טוב במדינת ישראל. אני רוצה לומר לכם, המחויבות שלנו לכל אזרחי מדינת ישראל ולעתידה של מדינת ישראל להמשיך עם המשימה עד לניצחון. לא נעצור, לא ננוח, לא נמתין. חייבים לנצח את המלחמה הזו."

יוסי דגן ראש מועצת שומרון הודה בערב ההוקרה לעובדי מערכת החינוך בשומרון: "אתם אנשים נפלאים שבונים ובונות ביחד איתנו את היסוד, את הנשמות של המנהיגים הבאים של השומרון ושל עם ישראל. את הרוח של ישוב ארץ ישראל, את אהבת העם והמורשת שלנו וזה מה שמנצח את הכל. כולם שותפים למפעל חינוכי אדיר. יש כאן צוות מנצח, שמשנה וישנה את ההיסטוריה של מדינת ישראל".

דגן הודה לשר קיש: "שותף אמיתי של המאבק על ארץ ישראל ושותף אמיתי שלנו בחינוך בשומרון. אדוני השר, לפני חצי שנה השקנו ביחד את תוכנית החומש לחינוך בשומרון, וגם במלחמה, למרות שהתעכבנו כמה חודשים כי היינו עסוקים בלהגן על החיים, אבל אנחנו ממשיכים בכל הכוח לעלות ביחד קומה. אנחנו הולכים להשקיע בחמש השנים הקרובות 30 מיליון שקלים כדי לשדרג את מערכת החינוך בשומרון".

דגן התייחס בדבריו להתמודדות עם האובדן והשכול במלחמה והטרור, והביע את הערכתו הרבה לאנשי החינוך ולתושבי שומרון: "המלחמה פה בשומרון לא התחילה בשביעי לעשירי. אנחנו מתמודדים ביחד מול אתגרים קשים של טרור, של פיגועים, של קשיים רבים, בהיותנו חלוצים שבונים את לב הארץ. ואתם גם לפני וגם במלחמה הקשה הזו – אתם הוכחתם את עצמכם, הבנתם את גודל השעה הגדלתם ראש במסירות נפש. אנחנו לא רק שורדים, בזכותכם אנחנו יכולים להתעצם, כי המלחמה הזו היא לא רק מלחמה ביטחונית, היא לא רק מלחמה עם נשק, היא קודם כל מלחמה על הערכים, על התודעה והזהות."

דגן המשיך את דבריו ואמר: "אנחנו איבדנו כל כך הרבה בוגרים של מערכת החינוך בשומרון. כל כך הרבה שנפצעו ויש לנו לא מעט מורים, מורות, אנשי חינוך שאיבדו את בני המשפחה שלהם, או שבני המשפחה שלהם נפצעו, ואני מבקש להגיד לכם אתם גיבורים. ואתם מראים דוגמה אישית לתלמידים ולתלמידות ולכולנו אתם המנהיגות והמנהיגים האמיתיים של עם ישראל. מצדיעים לכם. תודה רבה לכם".

שלומית צייגר הודתה בטקס על התמיכה שקיבלה מראש המועצה, יוסי דגן, ומצוות הגן, וסיפרה על ההתמודדות לאחר רצח בעלה: "שבועיים לפני הפיגוע המתועב, מירי הגננת אמר לי: "שלומית תנחתי כבר", עברו מהחתונה שנה ותשעה חודשים ואני עדיין בעננים. עכשיו אחרי הפיגוע כולן עוטפות ומחזקות אותי, גם אם את בבוקר אחרי לילה מלא דמעות. וההורים שאומרים מילה מעודדת משאירים אותי נרגשת. וכמובן הילדים המתוקים שנותנים לי כל היום חיבוקים – נותנים לי כוח וחשק לקום בבקרים למרות הניסיון והאתגרים. אני בטוחה שבזכותכם, נשמת יצחק בשמיים שמחה לראות אותי בעשייה ברוכה".

הכנס כלל הופעה של הזמר עקיבא, ונשא בו דברים גם גיבור ישראל וזוכה פרס ישראל מנחם קלמנזון מ"צוות אלחנן".

בערב השתתפו למעלה מ-1400 אנשי חינוך מהשומרון: מורים ומורות, גננות, סייעות, מטפלות במעונות, מלווי הסעות בחינוך המיוחד וכלל אנשי החינוך בשומרון. שרבים מהם התמודדו יום יום, וקמו כל בוקר על אף המלחמה הקשה, המשיכו לקבל את הילדים במאור פנים. בהם גם אנשי חינוך רבים שילדיהם נפצעו בעזה והמשיכו, על אף הקושי להגיע לתת מעצמם. במועצה אזורית שומרון לומדים 15,700 תלמידים ב 187 מוסדות חינוך – גנים, בתי ספר יסודי ועל יסודי.

ראש מועצת שומרון - יוסי דגן - שר החינוך - יואב קיש - צל"ש אזרחי
צילום: רועי חדי
צילום: רועי חדי

Back to top button