חדשות הארץמבזקים

ראש אגף כלי ירייה לשעבר במשרדו של בן גביר נחקר

המשטרה פתחה בחקירה בנוגע לחלוקת רישיונות נשק במשרד לביטחון לאומי, כך פרסם היום (חמישי) העיתונאי ג׳וש בריענר בעיתון ״הארץ״. ראש אגף כלי ירייה לשעבר, ישראל אבישר, נחקר באזהרה במשרדי להב 433 בחשד לחלוקת רישיונות נשק שלא כדין. החקירה מתמקדת בטענות כי אנשי המשרד, כולל עובדי לשכת השר איתמר בן גביר, חילקו אלפי רישיונות נשק ללא הסמכה מתאימה.

פתיחת החקירה מגיעה בין היתר בעקבות עתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ (בג"ץ 433/24) בנושא זה. בעתירה נטען כי חלוקת רישיונות כלי ירייה על ידי גורמים לא מוסמכים מהווה פגיעה חמורה בשלטון החוק ומסכנת את ביטחון הציבור. העותרים דרשו לבטל את הרישיונות שניתנו שלא כדין ולפתוח בחקירה.

במקביל, היום צפויה להתקבל תשובת היועצת המשפטית לממשלה בנוגע לבקשתו של השר בן גביר לייצוג נפרד בעתירה. החלטה זו עשויה להשפיע על המשך ההליכים המשפטיים בנושא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד רותם בבלי דביר, מנהלת המחלקה לליטיגציה מנהלית בתנועה לאיכות השלטון, מסרה: "אנו מברכים על פתיחת החקירה של הפרשה. הממצאים המדאיגים שעולים מחזקים את טענותינו בעתירה לבג"ץ. אנו קוראים למשטרה ולפרקליטות להמשיך בחקירה ללא מורא, כולל בחינת מעורבותו של השר בן גביר עצמו.״

״על מערכת אכיפת החוק לוודא כי כל מי שהיה מעורב בחלוקת רישיונות נשק בניגוד לחוק – יתן את הדין. נמשיך לעקוב אחר התפתחות החקירה ונפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו להבטחת שלטון החוק ובטחון הציבור״, הוסיפה.

בן גביר - חלוקה נשק - כלי נשק
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button