מבזקיםמשפטי/פלילי

כרטיסים להופעות וביגוד: בני 16 מואשמים בגניבת אשראי, זיוף והתחזות

פרקליטות המדינה הגישה לאחרונה לבית המשפט לנוער בבאר שבע כתבי אישום נגד חמישה קטינים מהדרום, אשר השיגו כרטיסי אשראי גנובים ברשת ועשו בהם שימוש. בין היתר, לרכישת כרטיסים להופעות אותם מכרו לצדדים שלישיים.

מכתבי האישום שהוגשו על ידי עו"ד גיורא חזן מפרקליטות מחוז דרום, עולה כי הקטינים, שהיו באותה העת בני 15-16 ולמדו יחד בבית הספר, השיגו במהלך 2022-2023 פרטים של כרטיסי אשראי גנובים שהוצעו ברחבי
הרשת. באמצעות כרטיסים אלו, רכשו הקטינים מספר רב של כרטיסים למופעים ואירועים שונים, וכן מוצרים שונים דוגמת מוצרי חשמל, ביגוד ואביזרים לרכב.

כך, לדוגמה, באמצעות חברות כרטיסים המספקות פלטפורמות לרכישת כרטיסים להופעות ברשת, רכשו הקטינים מספר רב של כרטיסים תוך שימוש בפרטים של אנשים שפרטיהם נחשפו ברשת. לאחר הרכישה, הציעו את הכרטיסים המזויפים למכירה ברשת, תוך שימוש בפרופילים מזויפים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בחלק מהמקרים, השתמשו בשמות ותמונות של אנשים אמיתיים והתחזו אליהם ללא רשותם. בחלק מהעסקאות, דרשו הקטינים מהרוכשים פרטים אישיים כביכול לצורך העברת הכרטיס המזויף על שמם, למרות שידעו כי ההפקה לא מאפשרת לעשות זאת.

לאחר מכן, זייפו בדרכים שונות את השם בכרטיס ושלחו לרוכשים קישור לכרטיס המזויף או צילום של הכרטיס. בחלק מהעסקאות, קיבלו הקטינים את התשלום מהרוכשים ולאחר מכן ניתקו את הקשר איתם ולא העבירו אליהם דבר. בדרך זו קיבלו הקטינים במרמה עשרות אלפי שקלים מאנשים שרכשו מהם כרטיסים מזויפים להופעות שונות.

כאשר חברות הכרטיסים זיהו את דפוס הפעילות של הקטינים, הן ביטלו את הכרטיסים המזויפים ופרסמו על כך הודעה. לרוכשי הכרטיסים נגרם נזק בכך שלא יכלו להגיע לאירוע, ובחלק מהמקרים רוכשים שהגיעו עד למקום ולא יכלו להשתמש בכרטיסים אותם רכשו מהקטינים.

בנוסף, במועדים שונים הזמינו הקטינים סחורה בשווי של מעל 15,000 ₪ מבתי עסק שונים באינטרנט, תוך שימוש בפרטי אשראי גנובים, בשמות וכתובות שונות למשלוח, זאת על מנת לטשטש את זהותם האמיתית. כמו כן, לאחר שאחד הקטינים הבין כי משטרת ישראל מחפשת אחר חשודים במכירת כרטיסים מזויפים, הוא עדכן את שאר הקטינים והם מחקו חלק מהראיות הקושרות אותם למעשי העבירה, ובהן התכתבויות ופרופילים מזויפים ברשתות חברתיות, וזאת על מנת לטשטש את עקבותיהם ולמנוע גילוי העבירות על ידי המשטרה.

לנאשמים יוחסו עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התחזות כאדם אחר, שימוש ברכיב חיוני באמצעי תשלום בכוונה להונות בנסיבות מחמירות, מידע כוזב או פלט כוזב, השמדת ראיה והדחה בחקירה.

Back to top button