מבזקיםמשפטי/פלילי

מבצע ממוקד: למעלה מ- 20 חשודים בגניבות רכבים נעצרו ברחבי הארץ

יחידת אתגר בלהב 433 ממשיכה בפעילות מבצעית ממוקדת ונחושה נגד גנבי רכבים. בשבועות האחרונים הפעילות המבצעית הממוקדת נעשתה בשיתוף עם לוחמי יחידת המילואים של מג"ב מרכז.

במהלך המבצע נעצרו למעלה מ- 20 חשודים, תושבי שטחים אשר שהו בישראל שלא כדין. החשודים נתפסו זמן קצר לאחר גניבות הרכבים אותם גנבו משטחי ישראל, כשהם מנסים להימלט עם הרכבים הגנובים לשטחי הרשות הפלסטינית, לרוב דרך מחסום חוצה שומרון. ברוב האירועים ולאחר שהחשודים הבחינו כי השוטרים דולקים אחריהם, פרצו את המחסום ונעצרו לאחר מרדף שהלוחמים ביצעו אחריהם.

באחד המעצרים, החשוד לא נענה לקריאות השוטרים לעצור, פרץ מחסום דוקרנים והמשיך בנהיגה מהירה על הכביש. לאחר מרדף לאורך כ-12 ק"מ ונוכח המהירות המופרזת בה נהג ברכב, החשוד איבד שליטה על הרכב, עלה על אי תנועה, התנגש במעקה בטיחות ונעצר ע"י לוחמי יחידת אתגר בלהב 433.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במקרה אחר, חשוד הבחין בפקק בסמוך למחסום שיצרו הלוחמים בכביש חוצה שומרון, ירד ונהג בשול תוך כדי שהוא מתנגש ופוגע ברכב ובמשאיות שעמדו בסמוך למחסום. במהלך החקירה נגד תושבי השטחים החשודים, התברר כי נהגו ללא רישיון נהיגה, באופן המסכן סכנה אמיתית וממשית את שאר משתמשי הדרך, כמו גם את הלוחמים שפעלו לעצור אותם.

בסיום החקירות של כלל האירועים, התיקים הועברו ליחידת התביעות של להב 433 אשר פעלו בהליך מזורז והגישו מספר רב של כתבי אישום ובקשות למעצר עד תום ההליכים נגד החשודים, אשר נהגו באופן מסכן חיים, כשהם ללא רישיון נהיגה.

הלילה לוחמי יחידת אתגר בלהב 433 סיכלו פעם נוספת הברחת רכב גנוב לשטחי הרשות הפלשתינית. כפי שניתן לראות בסרטון, הלוחמים איתרו בפעילות מבצעית ממוקדת את הרכב הגנוב שהגיע לכביש חוצה שומרון והבחין בפקק יזום של הלוחמים.

החשוד ניגח משאית ורכבים פרטיים שעמדו בכביש, עד שלוחמי אתגר השתלטו על הרכב ועצרו את החשוד. מחקירה בשטח התברר כי מדובר בחשוד תושב שטחים, שוהה בלתי חוקי בישראל, שסיכן באופן ממשי את הלוחמים ואת שאר משתמשי הדרך וגרם נזקים למשאית ולרכבים.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button